Vahingonkorvaus, esinevahinko 22.2.2020, Uutelantie 1

HEL 2020-008875
Ärendet har nyare handläggningar
§ 26
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Pelastustoiminnan yhteydessä aiheutuneen venevahingon kertakorvaus

Räddningskommendör

Päätös

Pelastuskomentaja päätti, että vahingonkärsineille suoritetaan 1200,00 euron kertakorvaus heidän omistamansa veneen vahingoittumisesta myrskyvahinkoon liittyvän pelastustoiminnan yhteydessä. Kertakorvaus maksetaan vahingonkärsineiden ilmoittamalle pankkitilille.

Päätöksen perustelut

Vahingonkärsineet ovat vaatineet Helsingin kaupungin pelastuslaitosta korvaamaan omistamalleen veneen vakuutuksen omavastuuosuuden 1200,00 euroa. Pelastuslaitoksen veneen kannelle pudottamat puupölkyt olivat aiheuttaneet veneelle merkittäviä vahinkoja, jotka paljastuivat vasta keväällä pressujen poiston yhteydessä.

Pelastuslaitoksen saaman selvityksen mukaan vahingonkärsineiden antamat tapahtumatiedot pitävät paikkansa.

Pelastuslaitoksen lakimiehen arvion mukaan vaaditun kertakorvauksen suorittaminen on perusteltua.

Vahingonkärsineet ovat kirjallisesti vahvistaneet hyväksyvänsä 1200,00 euron kertakorvauksen ja ilmoittaneet pankkitilinsä tiedot kertakorvauksen suorittamista varten.

Detta beslut publicerades 06.08.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tomi Kuula, lakimies, puhelin: 09 310 30040

tomi.kuula@hel.fi

Beslutsfattare

Jani Pitkänen
pelastuskomentaja