Hankinta, jatkuvuustyöasemien ja lääkehuoneiden it-hankinnat sosiaali- ja terveystoimen yksiköihin Apotti-järjestelmää varten
Jatkuvuustyöasemien ja lääkehuoneiden it-laitteiden tilaaminen Apottia varten
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti tilata Tietokeskus Finland Oy:ltä lääketarratulostimia, viivakoodilukijoita ja jatkuvuustyöasemien tulostimia sekä niiden asennuksen Apotin laitehankintoihin puitejärjestelyyn perustuen hankintalain (1397/2016) 43 § 2 momentin perusteella.
Samalla tietohallintopäällikkö päätti, että tilauksen kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa saa olla enintään 500 000 euroa.
Tämän päätöksen tiedoksiannon perusteella ei synny sopimusta, vaan tilaus tehdään erillisten tilausten perusteella.
Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että tilauksen arvonlisäverottomat kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investoinneista, projektilta 398090100630 ATK Työasemat sis. näyttö ja yms.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupunki siirtyy käyttämään Apotti -järjestelmää vuoden 2021 huhtikuussa. Muutosta varten toimintayksiköihin tarvitaan lisää it-laitteita. Toimintaprosessien muutokset edellyttävät entistä enemmän liikkuvaa työtä ja potilas- ja asiakastietojen kirjaamista potilaan tai asiakkaan ollessa vastaanotolla. Apotti –järjestelmä mahdollistaa toimintojen reaaliaikaisen kirjaamisen lääkkeiden käsittelyssä ja hoitotoimenpiteiden suorittamisessa.
Tilaus tehdään Helsingin kaupunginkanslian tekemän puitesopimuksen (IT-laitteet ja niihin liittyvät palvelut H015-18, KP 240 §, 27.11.2018) mukaisesti ensisijaisuusjärjestyksen perusteella ilman kilpailutusta.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa tilaus perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.
Detta beslut publicerades 18.09.2020
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Mer information fås av
Noora Enberg, suunnittelija, puhelin: 09 310 50516