Hankinta, raitiotievarikon C-hallin vesikaton korjaustyöt, Koskela, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2020-011114
Ärendet har nyare handläggningar
§ 99

Koskelan raitiovaunuvarikon C-hallin vesikaton korjausten lisätöiden tilaaminen

Verkställande direktör

Päätös

Vs. toimitusjohtaja päätti tilata Koskelan raitiovaunuvarikon C-hallin vesikaton korjaamiseen tarvittavat lisätyöt Broofing Oy:ltä yhteensä enintään 94.286,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

HKL järjesti tarjouskilpailun (48H20) Koskelan raitiovaunuvarikon C-hallin vesikaton korjaustyön rakennusurakasta. Urakka käsittää C-hallin vesikaton (n. 13.000 m2) bitumisen päällysrakenteen uusimisen.

Nyt päätettävänä on urakan aikaiset lisätyöt alla olevan listauksen mukaisesti. Lisätyöt ovat luonteeltaan sellaisia ennakoimattomia lisä- ja muutostöitä, että niihin ei ole voitu varautua alkuperäisessä tarjouspyynnössä. Lisätyöt on tarkoituksenmukaista tilata kilpailutetulta urakoitsijalta.

Nyt päätettävänä olevat lisätyöt:

Keskikaaren lisätyt pollarit 12 kpl 3.876,00 €
Turvavaijerin lisäys kahteen kaareen 220 jm 13.200,00 €
Pir-levyjen korjaus ja kermikorjaukset 12.150,00 €
Tuplakourun korjaus/uusiminen 37.800,00 €
Pintakermin uusiminen 560,00 €
Kaasupussien avaus/ paikkaus 8.000,00 €
Alapihan räystään korjaus 16.500,00 €
Päätylistojen uusiminen n. 220 metriä 2.200,00 €.

Aikaisemmat päätökset:

Toimitusjohtaja päätti tilata (130§, 21.10.2020) Koskelan raitiotievarikon C-hallin vesikaton korjaustyön Broofing Oy:ltä yhteensä enintään 389.000,00 euron arvonlisättömään kokonaishintaan.

Lisäksi toimitusjohtaja päätti tilata tarvittaessa lisä- ja muutostyötilauksia niin, että niistä aiheutuvat lisäkustannukset ovat yhteensä enintään 38.900,00 euroa (alv 0%), joka on 10 % korjaustyön kokonaishinnasta.

Liikenneliikelaitoksen johtokunta oikeutti (7§, 14.1.2021) liikennelaitoksen (HKL) tilaamaan Koskelan raitiovaunuvarikon C-hallin vesikaton korjausten lisä- ja muutostyön nro 2 Broofing Oy:ltä tarjouksen 17.11.2020 mukaisesti yhteensä enintään 78.800,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Johtokunta oikeutti HKL:n tilaamaan tarvittaessa korjaustyön lisä- ja muutostöitä enintään 100.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Ottaen huomioon toimitusjohtajan päätöksen 130 §, 21.10.2020, lisätyövarauksen (38.900,00 euroa) ja johtokunnan päätöksen 7 §, 14.1.2021, lisätyövarauksen (100.000,00 euroa), on lisätyövarausta tällä päätöksellä tilattavien lisätöiden jälkeen jäljellä yhteensä 44.614,00 euroa.

Detta beslut publicerades 25.10.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Leena Mätäsniemi, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 20459

leena.matasniemi@hel.fi

Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 38195

elina.laisi@hel.fi

Beslutsfattare

Artturi Lähdetie
vs. toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies