Henkilöstöhankinnan periaatteet 1.11.2020 alkaen

HEL 2020-011550
Ärendet har nyare handläggningar
§ 45

Henkilöstöhankinnan periaatteet 1.11.2020 alkaen

Personaldirektör

Päätös

Henkilöstöjohtaja päätti antaa liitteen mukaisen ohjeen henkilöstöhankinnan periaatteista. Nämä henkilöstöhankinnan periaatteet tulevat voimaan 1.11.2020 lukien ja ne korvaavat kaupunginhallituksen 20.8.2012 hyväksymät periaatteet sekä henkilöstökeskuksen 5.1.2011 antaman ohjeen seuraajamallista (Heke 2011-5).

Päätöksen perustelut

Aiemmat ohjeet on vahvistettu 20.8.202012 ja ne ovat voimassa enintään 31.12.2021 asti.

Ohjeet on päivitetty vastaamaan nykyistä toimintamallia, esim. aiemman täyttölupamenettelyn korvaaminen työntarjoamisen menettelyllä. Ohjeiden sisällössä on huomioitu aiempaa vahvemmin hakijakokemuksen merkitys. Ohjeessa tuodaan esiin Helsingin tavoite edistää aktiivisin toimenpitein henkilöstön yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa sekä kehittää monimuotoisuuden johtamista.

Detta beslut publicerades 22.10.2020

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Stäng

Mer information fås av

Tarja Näkki, strategisen resursoinnin päällikkö, puhelin: 09 310 26379

tarja.nakki@hel.fi

Beslutsfattare

Nina Gros
henkilöstöjohtaja

Bilagor

1. Henkilöstöhankinnan periaatteet
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.