HKL, Materiaalihallinnon toimintojen ja eräiden muiden toimien siirtäminen henkilöstö ja liiketoiminnan tuki -yksiköstä kunnossapitoyksikköön

HEL 2020-011855
Ärendet har nyare handläggningar
§ 133

Materiaalihallinnon toimintojen ja eräiden muiden toimien siirtäminen henkilöstö ja liiketoiminnan tuki -yksiköstä kunnossapitoyksikköön

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti siirtää materiaalihallintopalveluiden (tulosyksikkö 5672) toiminnot ja niitä suorittavan henkilöstön päätöksen liitteenä olevan luettelon mukaisesti henkilöstö ja liiketoiminnan tuki -yksiköstä 1.11.2020 lukien kunnossapitoyksikön kaluston kunnossapitopalveluun.

Lisäksi toimitusjohtaja päätti siirtää hallintopalveluiden (tulosyksikkö 5631) vahtimestari-autonkuljettajan tehtävän henkilöstö ja liiketoiminnan tuki -yksiköstä 1.12.2020 lukien kunnossapitoyksikköön materiaalihallinnon yhteyteen.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) materiaalihallinnon toiminnot yhdistettiin pääosin vuoden 2016 alusta lähtien ja sijoitettiin tällöin yhteiset palvelut –yksikköön hankintapalveluiden yhteyteen. Materiaalihallinto on toiminut läheisessä yhteistyössä kunnossapitoyksikön kaluston kunnossapitopalvelun kanssa koko ajan.

Saatujen kokemusten perusteella on vuoden 2020 aikana selvitetty materiaalihallinnon kehittämistä, jotta toiminnan kustannustehokkuutta ja sujuvuutta pystytään parantamaan edelleen.

Materiaalihallinnon siirrolla yhtenäistetään toimintamalleja ja pystytään saavuttamaan vielä syvempää synergiaa kunnossapitotoimintojen kanssa.

Nyt tehtävän muutoksen myötä työntekijöiden tehtävät eivät muutu olennaisesti. Muutoksista pidetyissä neuvotteluissa on saavutettu yhteisymmärrys henkilöstöjärjestöjen kanssa.

Siirtyvät tehtävät ja niitä hoitavat henkilöt on lueteltu liitteessä.

Toimivalta

Hallintosäännön 11 luvun 1 § 1 mom. 1 kohdan mukaan liikelaitoksen johtokunta päättää liikelaitoksen organisaation ylimmästä tasosta, joten tällöin hallintosäännön 11 luvun 2 § 1 mom. 1 kohdan mukaiseen liikelaitoksen johtajan yleistoimivaltaan päättää liikelaitosta koskevista asioista ja hoitaa muutoinkin juoksevaa hallintoa kuuluu myös alemmista organisaatiotasoista päättäminen.

Detta beslut publicerades 29.10.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jukka Hämäläinen, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 20911

jukka.hamalainen@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies

Bilagor

1. LIITE - Siirtyvä henkilöstö
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.