Yhteistyösopimus 2021-2024, InfoFinland.fi

HEL 2020-011965
Ärendet har nyare handläggningar
§ 311

InfoFinland-verkkopalvelun yhteistyösopimus 2021-2024

Kanslichef

Päätös

Vs. kansliapäällikkö päätti, että Helsingin kaupunki jatkaa yhteistyötä pääkaupunkiseudun kuntien, muiden kuntien ja valtion kanssa viestintäosaston sisällöntuotannon maahanmuuttajille suunnatun InfoFinland-verkkopalvelun ylläpitämisessä ja kehittämisessä. Vs. kansliapäällikkö päätti allekirjoittaa yhteistyösopimuksen InfoFinland-verkkopalvelun tehtävistä, työnjaosta ja rahoituksesta vuosina 2021−2024.

Lisäksi vs. kansliapäällikkö valtuutti viestintäjohtajan päättämään uusien valtion organisaatioiden ja yhteistyökuntien hyväksymisestä InfoFinland-yhteistyösopimuksen piiriin.

Päätöksen perustelut

Sopimuksen myötä jatketaan jo vuonna 2009 alkanutta yhteistyötä maahanmuuttajille suunnatussa verkkoviestinnässä. Sopimuksen pohjalta Helsingin kaupunki vastaa InfoFinland-verkkopalvelun teknisen ylläpidon järjestämisestä, palvelujen teknisestä kehittämisestä, valtakunnallisten sisältöjen ylläpidosta, sopimuksessa määriteltyjen sivujen kääntämisestä, sisällöllisestä kehittämisestä, Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kuntia koskevien sivujen ylläpidosta ja kehittämisestä, Finnishcourses.fi-palvelusta, palveluista tiedottamisesta sekä eri osapuolten yhteistyön organisoinnista. Muut yhteistyökunnat ylläpitävät oman kuntansa sivustoa ja saavat tukea viestintään Helsingin kaupungilta.

Sopimuksessa on määritelty sopijapuolten vuosittaiset, euromääräiset rahoitusosuudet seuraavasti: Kansaneläkelaitos 50 000 euroa, opetus- ja kulttuuriministeriö 40 000 euroa, työ- ja elinkeinoministeriö 100 000 euroa, sosiaali- ja terveysministeriö 30 000 euroa, ympäristöministeriö 20 000 euroa, verohallinto 10 000 euroa, Espoon kaupunki 67 750 euroa, Helsingin kaupunki 125 000 euroa, Kauniaisten kaupunki 2 500 euroa ja Vantaan kaupunki 54 750 euroa.

Yhteistyössä voivat jatkaa aiemman yhteistyösopimuksen (HEL 2016−011129) piirissä olevat kunnat sekä uudet kunnat hyväksymällä sopimuksen 26.2.2021 mennessä. Yhteistyökunta sitoutuu maksamaan osan InfoFinland-palvelun rahoituksesta maksamalla kunnan asukasluvun perusteella määräytyvää vuosimaksua. Vuosimaksu määräytyy kunnan asukasluvun perusteella ja on 1 000−10 000 euroa.

Yhteistyöhön voidaan ottaa sopimuskaudella mukaan uusia valtionorganisaatioita ja yhteistyökuntia. Näiden organisaatioiden liittymisestä päättää viestintäjohtaja.

Detta beslut publicerades 23.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Eija Kyllönen-Saarnio, päätoimittaja, puhelin: 09 310 73367

eija.kyllonen-saarnio@hel.fi

Jani Merimaa, viestintäpäällikkö, puhelin: 09 310 15255

jani.merimaa@hel.fi (1.-8.1.2021)

Beslutsfattare

Marja-Leena Rinkineva
vs. kansliapäällikkö
Jukka Jänönen
vs. viestintäjohtaja