Hankinta, tilahallintaratkaisun toteutus Apotti-järjestelmään, sosiaali- ja terveystoimiala
Tilahallintaratkaisun toteutuksen hankinta Apotti-järjestelmään
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Oy Apotti Ab:ltä tilahallintaratkaisun toteutuksen Apotti-järjestelmään. Samalla tietohallintopäällikkö päätti, että asiantuntijatyön kustannukset saavat olla korkeintaan 47 450 euroa (alv 0%).
Tietohallintopäällikkö päätti lisäksi, että hankinnan kustannukset kohdennetaan Helsinki Apotti -hankkeelle.
Päätöksen perustelut
Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollossa otetaan käyttöön Apotti-järjestelmä huhtikuussa 2021. Nykyistä käytössä olevaa AVPH:n palveluohjainta ei olla integroimassa Apotti-järjestelmään, jonka vuoksi tarvitaan korvaava tilanhallinnan työkaluratkaisu huoneresurssien jakoon. Apotti-järjestelmään toteutettavan tilahallinnan käyttöönotto koskee kokonaisuutena Helsingissä perhekeskuksia ja terveys- ja hyvinvointikeskuksia; ratkaisu tarvitaan viiteen toimipisteeseen Apotti-järjestelmän käyttöönoton yhteydessä.
Jotta Apotti-järjestelmä tukee Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa, sen ajanvarausmoduuliin tulee määritellä, konfiguroida ja testata tilanhallinnan toiminnallisuus 1.3.2021 mennessä. Toteutustyö tullaan tekemään yhdessä Helsingin kanssa ja Helsingin ohjauksessa.
Tilahallinnanratkaisu ei kuulu Apotti-järjestelmän toimituslaajuuteen, joten se toteutetaan Helsingin sosiaali- ja terveystoimelle erillistyönä. Toteutuksen työmääräarvio on 350 tuntia.
Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.
Detta beslut publicerades 04.12.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Helena Tukia, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 46211