Sopimusmuutos, omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelusopimus

HEL 2021-000127
Ärendet har nyare handläggningar
§ 3

Omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelusopimuksen sopimusmuutos

Finansdirektör

Päätös

Rahoitusjohtaja päätti allekirjoittaa omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelun muutossopimuksen Innofactor Oyj:n kanssa 17.12.2020 päivättyjen liitteiden 1, 2 ja 3 mukaisesti.

Muutossopimukseen perustuvat omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelujen kustannukset ovat 1.1.2021 lähtien 700,00 euroa
(alv 0 %) kuukaudessa ja kustannukset maksetaan konserniohjausyksikön määrärahoista.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin talous- ja suunnitteluosaston konserniohjausyksikkö hallinnoi omistajatietojärjestelmää (Microsoft Dynamics 365), jota käytetään muun muassa Helsingin kaupunkikonsernin tytär- ja osakkuusyhteisöjen omistusten ja yhteisöjen keskeisten perustietojen hallintaan. Järjestelmässä olevan tiedon hallinnointi on keskitetty konserniohjausyksikköön, joka hyödyntää tietoja vastuullaan olevan kaupungin konserniohjauksen toteuttamisessa. Lisäksi konserniohjausyksikkö tuottaa järjestelmän avulla tietoja, tilastoja ja raportteja kaupunkikonsernin omistajatiedoista eri sidosryhmille kuten esimerkiksi kaupungin johdolle, hallintokunnille ja tarkastusvirastolle.

Muutossopimus on laadittu osapuolten toimesta osapuolten välisen 11.08.2010 päivätyn sopimus omistajatietojärjestelmän ylläpito ja tukipalveluista tiettyjen ehtojen muuttamiseksi. Alkuperäisessä sopimuksessa on todettu, että sopimuksen muuttaminen on mahdollista vain kummankin sopijapuolen allekirjoittamalla muutossopimuksella.

Omistajatietojärjestelmä on päivitetty on premise -versiosta SaaS-sovellukseksi vuoden 2020 aikana järjestelmän jatkokehittämisen mahdollistamiseksi. Ylläpito- ja tukipalvelusopimuksen sopimusmuutoksella päivitetään omistajatietojärjestelmää koskevan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen sisältöä tähän liittyen. Aiempi sopimuksen mukainen hinnoittelu oli 856 euroa (alv 0 %) kuukaudessa.

Detta beslut publicerades 18.01.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tiina Leinonen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36109

tiina.leinonen@hel.fi

Beslutsfattare

Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja
Matti Malinen
talousarviopäällikkö

Bilagor

2. Confidential: JulkL (621/1999) 24.1 § 17 k, JulkL (621/1999) 24.1 § 20 k
3. Confidential: JulkL (621/1999) 24.1 § 17 k, JulkL (621/1999) 24.1 § 20 k

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.