Hankinta, Apotti-integraatio, ITTE-integraatio, sosiaali- ja terveystoimiala
Apotti-integraatio - ITTE-integraation toteuttamisen hankinta
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankkia CGI Suomi Oy:ltä asiantuntijatyötä ITTE-integraation määrittelyyn, testaukseen, käyttöönoton tukeen ja migraation määrittelyyn.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 50 756 euroa.
Edelleen tietohallintopäällikkö päätti, että hankinnan kertaluonteiset kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investointimäärärahasta projektinumerolla 398090100568, Apotti kehitys v. 2021 ja hankinnan jatkuvat tuki ja ylläpitomaksut maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-käyttötalouden määrärahasta.
Edelleen tietohallintopäällikkö päätti, että hankinnan aiheuttamat muutokset ITTE-järjestelmän käyttöä koskevaan sopimukseen, kirjataan siitä erikseen tehtävään ja allekirjoitettavaan muutossopimukseen.
Päätöksen perustelut
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia. Helsingin kaupungin pienhankintaohjeen mukaan hankintayksikkö voi toteuttaa pienhankinnan ilman tarjouskilpailua, kun käsillä on jokin hankintalain mukaista suorahankintaperustetta vastaava peruste.
Hankinnan kohteena oleva ITTE on CGI:n toteuttama ilmoittautumisjärjestelmä potilaille.
ITTE on tällä hetkellä käytössä seuraavissa Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimipisteissä:
• Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus
• Itäkadun perhekeskus
• Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskus ja perhekeskus
• Herttoniemen sisätautien poliklinikka.
ITTE-järjestelmän käyttöä halutaan jatkaa Apotin GL3-käyttöönoton jälkeen. Apotin käyttöönoton myötä tarvitaan integraatioita ITTE:n ja Apotin välille vastaavasti kuin ITTE on integroitu kuntien nykyisiin potilastietojärjestelmiin. Apotin käyttöönoton myötä ITTE-järjestelmä tulee integroida Apotti-järjestelmään.
Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen T10185171, 23.12.2020, CGI Suomi Oy. Hankintaa varten ei pyydetty muita tarjouksia, koska teknisestä syystä ainoastaan CGI Suomi Oy voi toteuttaa hankinnan.
Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.
Hankinnan arvioituihin kokonaiskustannuksiin sisältyy määrittely, testaus, käyttöönoton tuki ja migraation määrittely. Hankinnan kustannusarvio on 10 590 - 35 300 euroa, sekä tuki- ja ylläpito 322 euroa/kk (3 864 euroa/vuosi). Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on ylläpitokustannuksineen neljältä vuodelta 50 756 euroa.
Hankinnan kustannukset maksetaan Apotti-hankkeelle varatuista määrärahoista.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.
Detta beslut publicerades 12.02.2021
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.
Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Janne Kettunen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26180
Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505