Hankinta, Helsinki-lehden jakelupalvelut vuodelle 2021, Posti Oy

HEL 2021-001594
Ärendet har nyare handläggningar
§ 27

Helsinki-lehden jakelupalvelut vuodelle 2021

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti, että kaupungin asukaslehden Helsinki-lehden jakelu vuonna 2021 tilataan Helsingin kaupungin ja Posti Oy:n välisen toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen H084-11-1 sopimusehtojen mukaisesti Posti Oy:ltä vuoden 2021 jakelua koskevassa kustannuserittelyssä esitetyin hinnoin. Jakelun kustannukset ovat arviolta 130 800 euroa (+ alv) riippuen kunkin numeron sivu- ja painosmäärästä. Jakelukulut maksetaan kaupunginkanslian viestintäosaston (Sisällöntuotanto) määrärahoista.

Päätöksen perustelut

Viestintäpäällikkö on tehnyt 26.1.2012 päätöksen 4§/2012 Helsingin kaupungin hallintokeskuksen ja hankintakeskuksen toimeenpaneman tarjouskilpailun perusteella Helsinki-infon (nykyinen Helsinki-lehti) jakelun hankkimisesta Itella Oy:ltä (nykyinen Posti Oy).

Hankinnasta tehdyn sopimuksen H084-11-1 mukaan sopimus jatkuu yhden (1) vuoden sopimuskauden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Hintoja voidaan muuttaa Jyse 2009 Palvelut -ehdoissa säännellyllä tavalla. Posti Oy on tehnyt 14.12.2020 tarjouksen, jonka mukaan 66-120 gr. lähetyksen keskihinta on 0,1080 €/kpl (aiemmin 0,1018 €/kpl). Hinta lehden numeroa kohti on noin 43 600 euroa, kun jaettavien lehtien määrä on noin 404 000 kpl.

Detta beslut publicerades 09.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tiina Kotka, toimittaja-toimitussihteeri, puhelin: (09) 310 26697

tiina.kotka@hel.fi

Jukka Jänönen, vs. viestintäpäällikkö, puhelin: 09 310 15361

jukka.janonen@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Liisa Kivelä
viestintäjohtaja