Sopimusmuutos, sovellusten sovellushallintapalvelujen ja sovellushallintasopimuksen irtisanominen, sosiaali- ja terveydenhuollon sähköinen asiointi

HEL 2021-001707
Ärendet har nyare handläggningar
§ 12
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin sovellusten sovellushallintapalvelujen ja sovellushallintasopimuksen irtisanominen

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa seuraavien Helsingin kaupungin asiointiportaalissa (jäljempänä asiointiportaali) olevien sovellusten sovellushallintapalvelut päättymään seuraavasti: Terveydenhuollon sähköiset asiointipalvelut 30.4.2021, Hammashoidon esitietolomake 30.4.2021, Täydentävä toimeentulotukihakemus (APSA) 31.12.2021, SAS-jononhallintasovellus 31.12.2021.

Samalla tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa sopimuksen Liityntäsopimus 001/2014 Sovellushallinnan tilaussopimukseen TS11660 (jäljempänä sovellushallintasopimus) päättymään 31.12.2021.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveysviraston tietojärjestelmäpäällikkö on tietohallinto- ja viestintäpalvelut osaston osastopäällikön valtuuttamana allekirjoittanut 22.4.2014 Sosiaali- ja terveysviraston ja Oy IBM Finland Ab:n välisen sovellushallintasopimuksen, jonka kohteena on allekirjoitushetkellä asiointiportaalissa olevien sovellusten sovellushallintapalvelut.

Kun Apotti-järjestelmä korvaa Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan käyttämät asiakas- ja potilastietojärjestelmät, sosiaali- ja terveyspalvelujen sähköinen asiointi siirtyy Apotin Maisa-asiakasportaaliin, ja asiointiportaalissa olevien sähköisen asioinnin sovellusten: Terveydenhuollon sähköiset asiointipalvelut, Hammashoidon esitietolomake, Täydentävä toimeentulotukihakemus (APSA) ja SAS-jononhallintajärjestelmä käyttö lakkaa. Em. sovellusten sovellushallintapalvelut irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 24.4.2021, kuitenkin niin, että Täydentävän toimeentulotukihakemuksen ja SAS-jononhallintajärjestelmän sovellushallintapalvelujen irtisanomispäivä on 31.12.2021. Sovellushallintasopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään myös 31.12.2021.

Hallintosäännön 24 luvun 1 § 2 kohdan mukaan toimielimen päätöksiin perustuvat asiakirjat allekirjoittaa esittelijä, ellei toimielin toisin päätä. Sopimuksen irtisanomisesta päättää sama henkilö kuin siihen sitoutumisestakin, ellei erikseen ole toisin päätetty tai määrätty.

Detta beslut publicerades 05.03.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jukka Pääkkönen, atk-suunnittelija, puhelin: 09 310 75471

jukka.paakkonen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö