Määräraha vuodelle 2021, rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toiminta

HEL 2021-002009
Ärendet har nyare handläggningar
§ 47

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan määräraha-anomus vuodelle 2021

Kanslichef

Päätös

Vs. kansliapäällikkö päätti myöntää vuoden 2021 talousarvion talousarviokohdalta 1 30 01 (projektirakenneosa 1040201018), Kaupunginhallituksen käyttövarat, sosiaali- ja terveystoimialalle 2 000 euroa käytettäväksi rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan vuonna 2021.

Päätöksen perustelut

Kaupunginhallitus asetti 4.9.2017 § 775 kaupunginvaltuuston vuonna 2017 alkaneeksi toimikaudeksi rintamaveteraanien oloja ja niiden kehitystä seuraavan rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan. Neuvottelukunnan tehtävänä on seurata ja koordinoida rintamaveteraaneja koskevien asioiden valmistelua, käsittelyä ja yhteistyötä tekemällä aloitteita ja antamalla lausuntoja viranomaisille ja yhteisöille sekä omalta osaltaan edistää rintamaveteraanien asioiden huomioimista.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunta hakee toimintaansa määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2021. Neuvottelukunnalle myönnettiin määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2020 (kansliapäällikön päätös 9.3.2020 § 54). Neuvottelukunnan antaman selvityksen mukaan myönnetystä määrärahasta käytettiin 248,76 euroa.

Neuvottelukunnan kausi päättyy kesällä 2021 ja kausi on mahdollisesti viimeinen. Vaikka kausi päättyykin puolen vuoden kuluessa, neuvottelukunta anoo määrärahaa saman verran kuin ennenkin, jotta neuvottelukunnan päätöstilaisuus voidaan järjestää ja muistaa pitkäaikaisia, vuonna 2020 neuvottelukunnan toiminnan jättäneitä jäseniä.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnalle myönnetään 2 000 euroa vuodelle 2021 (projektirakenneosasta 1040201018). Määrärahan käytöstä on tehtävä selvitys kaupunginkanslialle 31.1.2022 mennessä.

Detta beslut publicerades 23.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Riina Kopola, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 28256

riina.kopola@hel.fi

Beslutsfattare

Tuula Saxholm
vs. kansliapäällikkö
Tuomo Mäkinen
vs. rahoitusjohtaja