Hankinta, pyöräilykampanjan toteutus, Fiksu Assa -hanke
Hankinta, liityntäpyöräilykampanjan toteutus, Fiksu Assa -hanke
Päätös
Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä N2 Albiinon tarjouksen koskien ”Fiksu Assa - Asemanseudut uusien vähähiilisten liiketoimintakonseptien kehitysalustana” -hankkeen liityntäpyöräilykampanjan toteutusta. Hankinnan kohteena on saada toteuttaja Fiksu Assa- hankkeen Helsingin kaupungin rahoittamalle liityntäpyöräilykampanjalle.
Hankinnan kokonaisarvo on 16 000,00 euroa (+alv 24%). Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.
Palveluhankintaan liittyvät kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1 50 04 keskitetty hanketoiminta, kaupunginkanslian käytettäväksi, Projektinumero 1098057002 (Fiksu Assa ostopalvelut).
Päätöksen perustelut
Fiksu Assa - Asemanseudut uusien vähähiilisten liiketoimintakonseptien kehitysalustana –hankkeen (jäljempänä ”Fiksu Assa” -hanke) päätavoitteena on ottaa käyttöön asemanseutujen potentiaali vähähiilisten uusien liiketoimintojen kehitysalustana, kehittää ja kiihdyttää vähähiilistä, skaalautuvaa ja kansainvälistä potentiaalia omaavaa uutta liiketoimintaa sekä tunnistaa sellaisia uusia palvelutarpeita, jotka pohjautuvat nimenomaan asemanseutuihin liittyvien mahdollisuuksien ja haasteiden ratkaisemiseen (esimerkiksi vähähiiliset matkaketjut, turvallisuus). Hankkeessa tuodaan yhteen Helsingin, Espoon, Vantaan, Hämeenlinnan ja Riihimäen asemanseutujen kehitystarpeet ja näkökulmat. Yhteiskehittämisen kautta otetaan asemanseudut fokukseen asemien, ihmisten elämäntapojen ja esimerkiksi kestävän liikkumisen kehittämiseksi. Hankkeessa hyödynnetään asemaseutuja täysin uudentyyppisten vähähiilisyyttä ja asemien älykästä toimintaa kehittävien uusien liiketoimintakonseptien kehittämisessä.
Osana Fiksu Assa –hanketta toteutetaan liityntäpyöräilykampanja, jonka toteutukseen kuuluu:
- Suunnitella ja toteuttaa somekampanja, jossa liityntäpyöräilyn helppoutta, nopeutta ja vähähiilisyyttä tuodaan esiin inspiroivalla tavalla. Tuoda esiin Helsingin asemille hankitut uudet runkolukittavat pyörätelineet ja laajeneva kaupunkipyöräverkosto, jolla on helppo saavuttaa nyt jokainen juna-asema.
- Toteuttaa sissikampanja yhden tai kahden aseman ympäristössä, jossa mainostetaan liityntäpyöräilyn helppoutta ja vähähiilisyyttä erilaisilla kyltityksillä ja mainoksilla. Tarkoituksena on nostaa esiin asemien saavutettavuutta pyörällä sekä pyörällä tehtävän liityntäliikenteen mahdollisuuksia yhtä tai kahta asemaa esimerkkinä käyttäen. Tarjota muutamille yrityksille mahdollisuus tulla viikoksi tai kahdeksi valitun aseman yhteyteen tarjoamaan pyöräilyyn liittyviä palveluita.
Tarjouspyyntö (liite 1) lähetettiin sähköpostitse 3.2.2021 kolmelle kaupungin kilpailuttamalle palveluntarjoajalle. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 16.2.2021 klo 16, johon mennessä vastaanotettiin sähköpostitse kolme tarjousta:
Tarjouksen valintaperusteet kuvattiin tarjouspyynnössä ja päätös perustuu vertailuun, jossa on huomioitu seuraavat kriteerit ja niiden painoarvot:
Asiantuntijat Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osastolta ja kaupunkiympäristön maankäytön yleissuunnittelusta pisteyttivät kukin saadut tarjoukset. Lopullinen kokonaispisteytys tehtiin siten, että asiantuntijoiden antamista osapisteistä laskettiin keskiarvot, joiden summat muodostivat tarjousten kokonaispisteet. Myös Fiksu Assa hankkeen päätoteuttajalta Helsingin seudun ympäristöpalvelut –kuntayhtymältä (HSY) pyydettiin arvio tarjouksista.
Oy Kultainen Sherpa AB:n tarjous oli hinnaltaan halvin. N2 Albiinon tarjous oli lähes samanhintainen. Miltton Oy:n tarjous oli kallein. Projektikuvauksen ja referenssien vertailun perusteella vahvimmat ehdokkaat liityntäpyöräilykampanjan toteuttajaksi olivat N2 Albiino ja Milton, mutta N2 Albiino sai hieman paremmat pisteet. Ennakkoon laaditun pisteytyksen perusteella selkeäksi voittajaksi tarjouskilpailussa osoittautui N2 Albiino. Tarkemmat perustelut löytyvät päätöspöytäkirjasta (liite 2).
Tarjousten yksityiskohtainen pisteytystaulukko on päätöksen liitteenä (liite 3).
Sitova sopimus sopijapuolten välillä syntyy myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla hankintasopimuksella.
Detta beslut publicerades 05.03.2021
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Laura Yrjänä, erityisasiantuntija, puhelin: 09 310 36216