Virkasuhteen täyttäminen, asiakasmaksut ja laskutus, taloussihteerin virka, työavain KASKO-05-15-21

HEL 2021-003034
Ärendet har nyare handläggningar
§ 8
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Taloussihteerin viransijaisuuden täyttäminen

Förvaltningsdirektör

Päätös

Hallintojohtaja päätti valita taloussihteerin määräaikaiseen viransijaisuuteen (vakanssinumero 039107) **********

Viransijaisuus alkaa 27.4.2021 ja päättyy 31.5.2022.

Viransijaisuuteen valitulle määrätään virantoimituksen aloittamisesta alkava kuuden (6) kuukauden koeaika.

Päätöksen perustelut

Taloussihteerin viransijaisuus on ollut julkisesti haettavana Helsingin kaupungin rekrytointijärjestelmässä sisäisessä ja ulkoisessa haussa ajalla 10.2. - 25.2.2021.

Toimialajohtajan delegointipäätöksen (20.11.2019 § 100) mukaan taloussihteerin ottamisesta määräaikaisesti voimassa olevaan virkasuhteeseen päättää hallintojohtaja.

Taloussihteerin tehtävän kelpoisuusehtona on soveltuva ammatillinen perustutkinto, esimerkiksi merkonomi.

Hakuilmoituksessa edellytettiin innostusta numeroinen parissa työskentelyyn, tarkkuutta, huolellisuutta ja kykyä hallita asioita kokonaisvaltaisesti. Lisäsi todettiin, että työ vaatii itsenäistä, oma-aloitteista ja harkintakykyistä työskentelyotetta, aikataulussa pysymistä kiireellisissä tilanteissa sekä toimimista yhteistyössä. Eduksi luettiin Effica- ja SAP-ohjelmien osaaminen ja sujuva englanninkielen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Määräajassa hakemuksen jätti 51 hakijaa. Hakemusten perusteella parhaiten hakuilmoituksessa edellytetyt ja eduksi luettavat seikat täytti kuusi hakijaa, jotka kutsuttiin yksilöhaastatteluihin:

Yksilöhaastatteluihin 2.3. - 9.3.2021 kutsuttiin hakemusten perusteella kuusi hakijaa, joista yksi perui hakemuksensa. Haastatteluun osallistuivat: ********** **********

Toiselle haastattelukierrokselle 25.3.2021 kutsuttiin kolme hakijaa, joista yksi perui hakemuksensa. Haastatteluun osallistuivat: ********** ********** Haastattelijoina toimivat ajalla 2.3.2021 - 25.3.2021 HR-asiantuntija ********** ja asiakasmaksupäällikkö **********

**********

**********

Kaikilla haastateltavilla oli kokemusta työskentelystä numeroiden parissa sekä itsenäisestä työskentelyotteesta.

Hallintojohtaja katsoo hakijoiden koulutuksen, työkokemuksen sekä haastatteluissa ilmenevien seikkojen kokonaisarvioinnin perusteella, että parhaat edellytykset viransijaisuuden menestykselliseen hoitamiseen on **********

Hänellä on vahva kokemus kokonaisvaltaisten asioiden hallinnasta, oma-aloitteisesta ja itsenäisestä työstä. Lisäksi hän osoitti vahvaa yhteistyötyötaitoa ja motivaatiota kyseisen tehtävän hoitamiseen.

Pöytäkirjanote annetaan tiedoksi viransijaisuuteen valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

Detta beslut publicerades 23.04.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Arja Juvonen, asiakasmaksupäällikkö, puhelin: 09 310 41846

arja.juvonen@hel.fi

Beslutsfattare

Kati Takanen
hallintojohtaja

Bilagor

1. Hakijalista, työavain 05-15-21
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.