Hankinta, tilahallintaratkaisun toteutus, koulutus ja tuki Apotti-järjestelmään, Helsinki Apotti -hanke

HEL 2021-003885
Ärendet har nyare handläggningar
§ 18
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Tilahallintaratkaisun toteutuksen, koulutuksen ja tuen hankinta Apotti-järjestelmään

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella Oy Apotti Ab:ltä Apotti-järjestelmään toteutettavan tilahallintaratkaisun toteutuksen jatkotyön, koulutuksen ja käyttöönoton aikaisen tuen. Hankinnan kokonaiskustannukset ovat enintään 36 000 euroa (alv 0 %), ja kustannukset kohdennetaan Helsinki Apotti -hankkeelle.

Päätöksen perustelut

Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollossa otetaan käyttöön Apotti-järjestelmä huhtikuussa 2021. Nykyistä käytössä olevaa AVPH:n palveluohjainta ei integroida Apotti-järjestelmään, minkä vuoksi tarvitaan korvaava tilanhallinnan työkaluratkaisu huoneresurssien jakoon. Apotti-järjestelmään toteutettavan tilahallinnan käyttöönotto koskee kokonaisuutena Helsingissä perhekeskuksia ja terveys- ja hyvinvointikeskuksia; ratkaisu tarvitaan viiteen toimipisteeseen Apotti-järjestelmän käyttöönoton yhteydessä.

Jotta Apotti-järjestelmä tukee Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa, sen ajanvarausmoduuliin tulee määritellä, konfiguroida ja testata tilanhallinnan toiminnallisuus. Lisäksi tilahallinnan ratkaisun käyttö pitää kouluttaa ennen käyttöönottoa ja käyttöönoton aikainen tuki tulee turvata. Toteutustyö tullaan tekemään yhdessä Helsingin kanssa ja Helsingin ohjauksessa.

Tilahallinnanratkaisu ei kuulu Apotti-järjestelmän toimituslaajuuteen, joten se toteutetaan Helsingin sosiaali- ja terveystoimelle erillistyönä. Toteutuksen jatkotyön, koulutuksen ja käyttöönoton aikaisen tuen työmääräarvio on yhteensä enintään 240 tuntia.

Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.

Detta beslut publicerades 31.03.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Helena Tukia, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 46211

helena.tukia@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö