Hankinta, kuituyhteydet hallinnollisiin tietojärjestelmiin, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2021-004325
Ärendet har nyare handläggningar
§ 41

Kuituyhteydet HKL:n hallinnollisiin tietojärjestelmiin

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Elisa Oyj:ltä vuokrattavia kuituyhteyksiä kaudelle 1.1.2021 – 31.12.2022 yhteensä enintään 100.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Kuituyhteyksistä laskutetaan Helsingin kaupungin ja Elisa Oyj:n välisen puitesopimuksen ehtojen mukaisesti tai voimassaolevan hinnaston mukaisesti niiden palveluiden osalta, joista sopimuksella ei ole sovittu.

Päätöksen perustelut

Hankinta perustuu Helsingin kaupungin hankintakeskuksen ja Elisa Oyj:n välillä tehtyyn puitesopimukseen Helsingin kaupungin hallinnon lähiverkkojen valvonnasta ja hallinnasta (sopimusnumero 200600140/3.5.2007) ja Helsingin kaupungin hankintakeskuksen päätökseen 17.4.2012 puitesopimuksen 200600140 jatkamisesta Elisa Oyj:n kanssa toistaiseksi kuitenkin enintään siihen asti, että kilpailutuksen perusteella on tehty uusi sopimus.

HKL:n ja Elisa Oyj:n välinen liittymissopimus lähiverkkojen valvonnasta ja hallinnasta on allekirjoitettu 17.12.2007 ja se on voimassa 1.1.2008 alkaen, niin kauan, kun Helsingin kaupungin hankintakeskuksen ja Elisa Oyj:n välinen puitesopimus on voimassa.

Talous- ja suunnittelukeskuksen rahoitusjohtaja on tehnyt 16.12.2010 päätöksen (175 §) "Helnet tietoliikenneverkon valokaapeleiden ja kuitujen vuokrausta ja ylläpitoa koskevat sopimukset", jonka mukaan kaupungin Helnet-tietoliikenneverkon runkokuidut ja niihin liittyvät tekniset palvelut hankitaan Elisa Oyj:ltä.

Kuituyhteyksiä tarvitaan HKL:n hallinnollisten tietojärjestelmien toimimista varten.

Aiemmat tilaukset ja päätökset:

Toimitusjohtajan päätös 45 §, 15.6.2018: 120.000,00
Hallintojohtajan päätös 3§, 6.7.2017 50.000,00 euroa
4600001020 62.245,91 euroa

Tämän päätöksen jälkeen HKL on vuokrannut kuituyhteyksiä Elisa Oyj:ltä yhteensä enintään 332.245,91 eurolla (alv 0 %).

Detta beslut publicerades 08.04.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jari Jokiniemi, it-päällikkö, puhelin: 09 310 34777

jari.jokiniemi@hel.fi

Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34879

eeva.lindroos@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies