Avustuksen myöntäminen, kaupunginkanslia, Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf, vuodelle 2021
Helsinginfors Auktoriserade Turistguider rf avustushakemus vuodelle 2021
Päätös
Kansliapäällikkö päätti myöntää vuoden 2021 talousarvion kohdalta 1 30 02, Kaupunginhallituksen avustukset, kaupunginhallituksen kansliapäällikön käyttöön osoittamasta (14.12.2020 § 866) määrärahasta opaskoulutuksen järjestämiseen 2 500 euroa Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf:n toimintaan.
Päätöksen perustelut
Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf. ylläpitää jäsentensä ammattitaitoa järjestämällä heille täydennyskoulutusta ajankohtaisista aiheista. Yhdistys järjestää oppaille tutustumiskäyntejä, joiden tavoitteena on tarjota tietoa opastettavista alueista, kohteista ja tulevista tapahtumista.
Helsingfors Auktoriserade Turistguider rf:n hakee 3 500 euron avustusta yhdistyksen toimintaan. Vuoden 2020 avustus oli 2 500 euroa. Kaupunginhallitus päätti vuoden 2021 talousarvion kohdan 1 30 02 (kaupunginhallituksen avustukset, opaskoulutuksen järjestäminen kansliapäällikön käytettäväksi) määrärahan käytöstä 14.12.2020 § 866.
Detta beslut publicerades 30.08.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Riina Kopola, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 28256