Pankkitilin tilinkäyttövaltuudet ja maksatuksen kaksoishyväksyntävaltuudet, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2021-005653
Ärendet har nyare handläggningar
§ 127

Liikenneliikelaitos, pankkitilin tilinkäyttövaltuudet ja maksatuksen kaksoishyväksyntävaltuudet

Verkställande direktör

Päätös

Vt. toimitusjohtaja päätti, kumoten 7.5.2021 (57 §) tehdyn päätöksen, että HKL:n pankkitilin

IBAN tilinumero
Pankki
FI32 8000 1301 3515 09
Danske Bank

tilinkäyttövaltuudet ovat seuraavilla henkilöillä 1.1.2022 alkaen: **********

Lisäksi HKL:n palkkojen maksamisen ja palkkoihin liittyvien tilitysten maksamiseen on valtuudet Helsingin kaupungin taloushallintopalvelun (Talpa) MepcoPron palkanlaskijoilla, joille on annettu tilinkäyttöoikeudet erillisellä Danske-pankille toimitetulla toimitusjohtajan valtuutuksella.

Omat käyttäjätunnuskohtaiset tilioikeudet Nomentian maksatusohjelman kyseisen pankkitilin käyttöön ovat ********** Lisäksi ********** on rajatut oikeudet Nomentian käyttöön (toimitusjohtajan päätös 11.6.2012 (36 §). Talpan MepcoPron palkanlaskijat käyttävät omaa maksatusohjelmaansa (Analyste), jonka käyttöoikeudet on määritelty Talpassa.

Lisäksi vt. toimitusjohtaja päätti, että HKL:n pankkitililtä tehtävät maksusuoritukset kaksoishyväksytään. Kaksoishyväksyntävaltuus on seuraavilla henkilöillä 1.1.2022 alkaen: **********

********** ei voi toimia kaksoishyväksyjänä, jos hän on suorittanut maksatuksen ensimmäisen hyväksynnän.

Detta beslut publicerades 29.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Ari Päivärinta, taloussuunnittelupäällikkö, puhelin: 09 310 78451

ari.paivarinta@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Lumijärvi
vt. toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies