Virkasuhteen täyttäminen, Vuosaaren lukio, apulaisrehtorin virka, työavain KASKO-03-33-21

HEL 2021-006565
Ärendet har nyare handläggningar
§ 27

Apulaisrehtorin virkaan ottaminen, Vuosaaren lukio, työavain KASKO-03-33-21

Chef för gymnasieutbildning

Päätös

Lukiokoulutuksen päällikkö päätti ottaa Vuosaaren lukioon sijoitettuun apulaisrehtorin virkaan (nro 003874) **********

Virantoimitus alkaa 1.8.2021 lukien.

Virkaan valitulle ei aseteta koeaikaa.

Päätöksen perustelut

Vuosaaren lukioon sijoitettu apulaisrehtorin virka tulee avoimeksi 1.8.2021. Apulaisrehtorin virka on julistettu haettavaksi kaupungin verkkosivuilla www.helsinkirekry.fi 24.3.2021 työavaimella KASKO-03-33-21.

Vuosaaren lukio on yleislukio, jonka painotuksina ovat musiikki ja teknologia. Vuosaaren lukiolle on kevään 2021 aikana valmistumassa uudisrakennus, jossa lukio aloittaa toimintansa 1.8.2021 alkaen. Uudisrakennus sijaitsee aivan Vuosaaren keskustassa metroaseman vieressä. Uudisrakennus on mitoitettu 900 lukio-opiskelijalle. Vuosaaren lukion toiminnan lähtökohtia ovat vastuullisuus, toisen kunnioittaminen ja avoin vuorovaikutus.

Apulaisrehtorilta vaaditaan sama kelpoisuus kuin rehtorilta. Kelpoisuus määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan. Kelpoisuus tulee saavuttaa ennen hakuajan päättymistä. Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin johtamiskokemusta.

Apulaisrehtori toimii rehtorin työparina ja johtaa osaltaan koulun toimintaa kaupunkistrategisten tavoitteiden mukaan. Apulaisrehtori johtaa yhdessä rehtorin kanssa koulun pedagogista toimintaa ja taloutta sekä tila- ja turvallisuusasioita sekä osallistuu henkilöstöjohtamiseen yhteistyössä rehtorin kanssa. Lisäksi apulaisrehtori osallistuu sidosryhmäyhteistyöhön.

Virkaan jätti 14.4.2021 päättyneen hakuajan kuluessa hakemuksensa 20 hakijaa. Hakemuksissa kiinnitettiin huomiota hakijoiden viime aikaiseen johtamis- ja esimieskokemukseen peruskoulun tai lukion apulaisrehtorina, virka-apulaisrehtorina tai rehtorina. Lisäksi huomioitiin kokemus maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden kanssa toimisesta sekä kokemus vastaavan kokoisen lukioyksikön toiminnasta. Tällä perusteella videohaastatteluun kutsuttiin seitsemän hakijaa.

Videohaastattelutyökalulla pyydettiin hakijaa kertomaan opiskelijoiden ja opettajien hyvinvoinnin tukemisesta, Vuosaaren lukion painotusten ja yhteistyöverkostojen rakentamisesta sekä hakijoiden omaa johtamistyötä koskevista arvoista. Kysymyksillä kartoitettiin hakijoiden kykyä tukea Vuosaaren lukion muutoksessa olevaa henkilöstöä. Lisäksi selvitettiin hakijoiden näkemystä erilaisen yhteistyöverkoston rakentamisesta Vuosaaren lukion toiminnan ja sen omien painotusten tueksi.

Videohaastattelujen arviointiin osallistuivat rehtori ********** lukiokoulutuksen päällikkö ********** ja HR-asiantuntija ********** Vastaukset arvioitiin apulaisrehtorin tehtävän vaatimuksiin nähden. Vastauksissa kiinnitettiin huomioita Vuosaaren lukion toimintaympäristön tuntemukseen sekä näkemyksiin hyvinvoinnin johtamisesta.

Videohaastattelujen perusteella kutsuttiin yksilöhaastatteluun neljä hakijaa: **********

Yksilöhaastattelut pidettiin Teamsin välityksellä 4.5.2021 ja niihin osallistuivat rehtori ********** ja HR-asiantuntija **********

**********

**********

**********

**********

**********

Haastattelujen jälkeen suoritetun kokonaisarvioinnin perusteella lukiokoulutuksen päällikkö katsoo, että **********

Toimialajohtajan 20.11.2019 tekemän delegointipäätöksen (§ 100) perusteella lukiokoulutuksen päällikkö ottaa apulaisrehtorin toistaiseksi voimassa olevaan palvelussuhteeseen.

Päätös annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

Detta beslut publicerades 07.06.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Marko Paju, rehtori, puhelin: 09 310 86801

marko.paju@hel.fi

Beslutsfattare

Harri Korhonen
lukiokoulutuksen päällikkö