Hankinta, metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmät, lisätyöt, Liikenneliikelaitos

HEL 2021-006684
Ärendet har nyare handläggningar
§ 67

Metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmienhankintaan liittyvän lisätyön tilaaminen

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Transrail Sweden Ab:ltä metrojunankuljettajien ajo-opastusjärjestelmän hankintaan liittyvän lisätyön muutosesityksen CR9 mukaisesti yhteensä enintään 3.420,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta oikeutti 5.4.2018, 57 §, HKL:n tilaamaan lisätöitä Transrail Sweden Ab:ltä metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmien hankintaan liittyen yhteensä enintään 47.500,00 euron verottomaan kokonaishintaan.

Transrail Sweden Ab toimittaa HKL:n metrojuniin DAS-järjestelmän, jonka kuljettajien käyttöliittymään sekä järjestelmän liittymisestä metrojunan tietoliikenneverkkoon tehdään tietoturvallisuuteen liittyviä parannuksia.

Lisätyötilaus perustuu toimittajan tekemään muutosesitykseen CR9, jossa järjestelmään tehdään päivitys metrojunien saapumislaitureilta tapahtuvien lähtöjen junien lähtönopeuksien oikein tunnistamiseksi järjestelmässä.

Aikaisemmat päätökset:

Tähän hankintaan on tehty lisätilauksia HKL:n toimitusjohtajan päätöksillä aiemmin seuraavasti:

  • 26.3.2020, 52 §: 17.207,20 euroa (alv 0 %)
  • 18.8.2019, 118 §: 15.777,00 euroa (alv 0 %)
  • 28.11.2018, 110 §: 4.216,00 euroa (alv 0 %).
 

Tämän päätöksen jälkeen hankkeen lisätöitä on tilattu yhteensä enintään 40.620,20 eurolla (alv 0 %) ja lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 6.879,80 euroa (alv 0 %).

Detta beslut publicerades 03.06.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Arttu Kuukankorpi, liikennöintiyksikön johtaja, puhelin: 09 310 35564

arttu.kuukankorpi@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies