Hankinta, Drupal-asiantuntijapalvelu työllisyyspalvelujen verkkosivun ylläpidon ja kehityksen tueksi, kaupunginkanslia
Drupal-asiantuntijapalvelun hankinta työllisyyspalvelujen verkkosivun ylläpidon ja kehityksen tueksi
Päätös
Elinkeinojohtaja päätti allekirjoittaa liitteenä olevan sopimuksen drupal-asiantuntijapalvelun tilaamisesta Siili Solution oy:lta Helsingin kaupungin työllisyyden kuntakokeilun verkkosivuston teknisen kehittämisen tueksi kaupungin ja Siili Solutions oy:n välisen puitesopimuksen mukaisesti.
Palvelua hankintaan ajalla 1.7.2021-28.2.2022 enintään 88 000 eurolla (+ alv). Kustannukset maksetaan talousarviokohdalta 14001, sisäinen tilaus 1817100005.
Päätöksen perustelut
Drupal-asiantuntijahankinta liittyy Helsingin työllisyyspalveluiden ja työllisyyden kuntakokeilun tarpeisiin kehitetyn verkkosivun tekniseen ylläpitoon ja jatkokehittämiseen. Verkkosivu on rakennettu drupal-alustalle, mikä mahdollistaa verkkosivun jatkokehittämisen osana kaupungin hel.fi-uudistuskokonaisuutta. Verkkosivun ensimmäinen minimiversio on julkaistu 1.3.2021. Hankittavan asiantuntijapalvelun avulla jatkokehitetään Helsingin työllisyyspalveluille käytettävyydeltään ja saavutettavuudeltaan toimivat verkkosivut ja digitaaliset palvelut.
Helsingin kaupungilla on voimassa oleva Digitaalisten kehittämishankkeiden asiantuntija- ja konsultointipalvelujen puitesopimusjärjestely (Diaarinumero: HEL 2020-007419, sopimusnumero: H050-20-15), jossa palvelun toimittaja määräytyy ensisijaisuusjärjestyksen perusteella. Siili Solutions oy on kyseisen puitesopimusjärjestelyn drupal-asiantuntijapalveluiden (alue E) toissijainen toimittaja.
Työvoima ja maahanmuutto -yksikkö on tilannut drupal-asiantuntijapalvelua verkkosivun kehittämiseen Siili Solution oy:lta puitesopimusjärjestelyn mukaisesti ajalla 15.3.-30.6.2021.
Palvelupyyntöä drupal-asiantuntijahankinnan jatkamisesta ei tehty puitesopimuksen mukaiselle ensisijaiselle toimittajalle, koska ensisijainen palveluntoimittaja ei ollut pystynyt tarjoamaan vaadittua palvelua helmikuussa 2021. Projektin etenemisen sujuvuuden kannalta on perusteltua jatkaa verkkosivuston kehittämistä saman palveluntoimittajan kanssa.
Toimivalta
Elinkeinojohtajalla on toimivalta päättää osaston hankinnoista 150 000 euroon asti perustuen kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 1.1.2021 alkaen (4.1.2021 § 3).
Kaupunginvaltuuston hyväksymän (21.10.2020 § 270) hallintosäännön mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (12 luku, 1 §, 2 momentti, 2 kohta).
Detta beslut publicerades 21.06.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Kati Rinne, Erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36661