Hankinta, Drupal-asiantuntijapalvelu työllisyyspalvelujen verkkosivun ylläpidon ja kehityksen tueksi, kaupunginkanslia

HEL 2021-006904
Ärendet har nyare handläggningar
§ 22

Drupal-asiantuntijapalvelun hankinta työllisyyspalvelujen verkkosivun ylläpidon ja kehityksen tueksi

Näringslivsdirektör

Päätös

Elinkeinojohtaja päätti allekirjoittaa liitteenä olevan sopimuksen drupal-asiantuntijapalvelun tilaamisesta Siili Solution oy:lta Helsingin kaupungin työllisyyden kuntakokeilun verkkosivuston teknisen kehittämisen tueksi kaupungin ja Siili Solutions oy:n välisen puitesopimuksen mukaisesti.

Palvelua hankintaan ajalla 1.7.2021-28.2.2022 enintään 88 000 eurolla (+ alv). Kustannukset maksetaan talousarviokohdalta 14001, sisäinen tilaus 1817100005.

Päätöksen perustelut

Drupal-asiantuntijahankinta liittyy Helsingin työllisyyspalveluiden ja työllisyyden kuntakokeilun tarpeisiin kehitetyn verkkosivun tekniseen ylläpitoon ja jatkokehittämiseen. Verkkosivu on rakennettu drupal-alustalle, mikä mahdollistaa verkkosivun jatkokehittämisen osana kaupungin hel.fi-uudistuskokonaisuutta. Verkkosivun ensimmäinen minimiversio on julkaistu 1.3.2021. Hankittavan asiantuntijapalvelun avulla jatkokehitetään Helsingin työllisyyspalveluille käytettävyydeltään ja saavutettavuudeltaan toimivat verkkosivut ja digitaaliset palvelut.

Helsingin kaupungilla on voimassa oleva Digitaalisten kehittämishankkeiden asiantuntija- ja konsultointipalvelujen puitesopimusjärjestely (Diaarinumero: HEL 2020-007419, sopimusnumero: H050-20-15), jossa palvelun toimittaja määräytyy ensisijaisuusjärjestyksen perusteella. Siili Solutions oy on kyseisen puitesopimusjärjestelyn drupal-asiantuntijapalveluiden (alue E) toissijainen toimittaja.

Työvoima ja maahanmuutto -yksikkö on tilannut drupal-asiantuntijapalvelua verkkosivun kehittämiseen Siili Solution oy:lta puitesopimusjärjestelyn mukaisesti ajalla 15.3.-30.6.2021.

Palvelupyyntöä drupal-asiantuntijahankinnan jatkamisesta ei tehty puitesopimuksen mukaiselle ensisijaiselle toimittajalle, koska ensisijainen palveluntoimittaja ei ollut pystynyt tarjoamaan vaadittua palvelua helmikuussa 2021. Projektin etenemisen sujuvuuden kannalta on perusteltua jatkaa verkkosivuston kehittämistä saman palveluntoimittajan kanssa.

Toimivalta

Elinkeinojohtajalla on toimivalta päättää osaston hankinnoista 150 000 euroon asti perustuen kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 1.1.2021 alkaen (4.1.2021 § 3).

Kaupunginvaltuuston hyväksymän (21.10.2020 § 270) hallintosäännön mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (12 luku, 1 §, 2 momentti, 2 kohta).

Detta beslut publicerades 21.06.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kati Rinne, Erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36661

kati.rinne@hel.fi

Beslutsfattare

Marja-Leena Rinkineva
elinkeinojohtaja
Ilkka Haahtela
maahanmuutto- ja työllisyysjohtaja

Bilagor

1. Sopimus, Työllisyyspalvelujen verkkosivut ja digikehitys, asiantuntijahankinta

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.