Hankinta, optio, silta- ja taitorakenteiden suunnittelu- ja asiantuntijapalvelut, Liikenneliikelaitos HKL
Silta- ja taitorakenteiden suunnittelu- ja asiantuntijapalveluiden puitejärjestelyn optiokausien tilaaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti käyttää silta- ja taitorakenteiden suunnittelu- ja asiantuntijapalveluiden puitejärjestelyn sopimuksien mukaiset optiokaudet 2021 ja 2022 (1.1.2021 – 31.12.2022) niin, että optiokausien aikana sopimuskumppaneilta voidaan tehdä tilauksia yhteensä enintään 1.000.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Tehtäväkohtaisesti seuraavat yritykset (esitetty aakkosjärjestyksessä) jatkavat puitesopimuskumppaneina nyt päätettävien optiokausien ajan:
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu
- Insinööritoimisto Ponvia Oy
- Insinööritoimisto Suunnittelukide Oy
- Ramboll Finland Oy
- Sitowise Oy
- Sweco Rakennetekniikka Oy
- WSP Finland Oy
Tehtävä 2. Siltojen ja taitorakenteiden kuntotutkimukset ja korjaussuunnittelu
- A-Insinöörit Civil Oy
- Ramboll Finland Oy
- Sitowise Oy (entinen SiltaExpert Oy, fuusioitunut emoyhtiöönsä 1.1.2020)
- Sweco Rakennetekniikka Oy
- Vahanen Rakennusfysiikka Oy
- WSP Finland Oy
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut
- Rakennuttajatoimisto HTJ Oy
- Ramboll CM Oy
- Sweco PM Oy
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut
- Siltainsinöörit TH Oy
- Sitowise Oy
Päätöksen perustelut
Siltojen ja taitorakenteiden suunnittelu- ja asiantuntijapalveluiden optiokaudet vuosille 1.1.2021 – 31.12.2022 sisältyivät Helsingin kaupunkiympäristön toimialan hankintarenkaana yhdessä HKL:n ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut- kuntayhtymän kanssa järjestämään tarjouskilpailuun (28.8.2018).
Optiokausien hyödyntäminen on perusteltua, koska kilpailutettuja palveluntarjoajia hyödynnetään kaupunkiorganisaatioiden välisissä yhteisissä työmaissa, mikä yksinkertaistaa suunnittelun hankintaa. Suunnittelulle on edelleen tarvetta HKL:n nykyisissä ja tulevissa projekteissa.
HKL:n ei ole tarkoituksenmukaista kilpailuttaa kyseisiä tehtäviä ilman kaupunkiorganisaatioiden välistä yhteistyötä saavutettavien volyymietujen vuoksi.
Aikaisemmat päätökset:
Johtokunnan päätös 153 §, 19.9.2019: Silta- ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluiden tilaaminen puitejärjestelynä sopimuskaudelle 1.1.2019 – 31.12.2020 enintään 2.000.000,00 eurolla (alv 0 %).
HKL:n johtokunta päätti oikeuttaa HKL:n toimitusjohtajan päättämään optiokausien käytöstä.
Detta beslut publicerades 14.06.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Mikko Asikainen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 22492
Sami Kellokoski, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 23601