Vuokraus, toimistotilat, Mechelininkatu 1c, Oy Design studio Muotohiomo Ab
Väliaikainen vuokraus, toimisto, Mechelininkatu 1c, Oy Design studio Muotohiomo Ab
Päätös
Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti vuokrata Mechelininkatu 1 c, 00180 Helsinki, sijaitsevasta kiinteistöstä nro 8, toimistokäyttöön 100 m² suuruiset tilat Oy Design studio Muotohiomo Ab:lle.
Tila vuokrataan toistaiseksi voimassaolevalla vuokrasopimuksella 1.8.2021 lukien. Vuokralaisen hallintaoikeus tilaan alkaa 1.7.2021. Vuokra on 1 900 euroa (19 €/m²) + alv 24 %.
Vuokralainen saa oikeuden käyttää huoneistoalasta noin 76 m² suuruisia tiloja pienimuotoiseen varastointiin, ilman erillistä vuokraa.
Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla. Muilta osin vuokrasopimus solmitaan noudattaen tilapalveluiden yritysvuokrauksen tavanomaisia liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupunki omistaa Marian entisellä sairaala-alueella, osoitteessa Mechelininkatu 1 C sijaitsevan rakennuksen nro 8. Rakennuksessa on aiemmin toiminut päiväkoti. Rakennus on suojeltu (sr-2) ja sille ollaan etsimässä uutta sijoituspaikkaa. Rakennuksen huoneistoala on 176 m².
Oy Design studio Muotohiomo Ab on ollut kaupungin vuokralaisena osoitteessa Lapinlahdenkatu 16 sijaitsevassa rakennuksessa 14. Rakennus siirtyy Maria Start Up:lle ja näin ollen Oy Design studio Muotohiomo Ab:n kanssa on neuvoteltu rakennuksen 8 väliaikaisesta vuokraamisesta.
Detta beslut publicerades 24.06.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Riitta Airaksinen, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 39719