Hankinta, Pegasos-järjestelmän vanhojen hoidollisten tietojen arkistointi, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-007596
Ärendet har nyare handläggningar
§ 48
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Pegasos-järjestelmän terveydenhuollon vanhojen hoidollisten tietojen Kanta-arkistoon viennin sidosyksikköhankinta

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain (1397/2016) 15 §:n mukaisesti hankkia Oy Apotti Ab:ltä Helsingin kaupungin terveydenhuollossa syntyneiden Pegasos-järjestelmän vanhojen hoidollisten tietojen Kanta-arkistointiin liittyvän kehitystyön, testauksen ja tuotantoarkistoinnin.

Hankinnan kustannukset ovat yhteensä 237 405 euroa (alv 0%).

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investointimäärärahoista.

Päätöksen perustelut

Apotti-järjestelmällä korvattujen ja korvattavien asiakas- ja potilastietojärjestelmien arkistoitavat tiedot siirretään Kansalliseen arkistoon Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen määritysten mukaisesti.

Hankinta sisältää käytöstä poistuvan Pegasos-järjestelmän vanhojen hoidollisten tietojen poiminta-aineiston Kanta-arkistoinnin edellyttämän ohjelmiston muunto- ja kehitystyön, siirron testauksen ja latauksen.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen 31/2021.

Hankintaan ei sovelleta hankintalakia, koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.

Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.

Detta beslut publicerades 03.09.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Raija Viskari, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 49042

raija.viskari@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö