Vuokrahyvitys, Lapinlahdenkatu 27, liiketila 5, Daidu

HEL 2021-008867
Ärendet har nyare handläggningar
§ 143
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vuokrahyvitys, Lapinlahdenkatu 27, liiketila 5, Daidu

Teamchef

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti myöntää vuokrahyvityksen toiminimi Daidulle, osoitteessa Lapinlahdenkatu 27, 00180 Helsinki, sijaitsevasta liiketilasta, koska tilaa ei ole voinut käyttää vesivahingosta syntyneen haitan vuoksi.

Daidun sopimus nro 211025758 on merkitty päättyneeksi 31.5.2021. Vuokralaiselle hyvitetään vuokrat 1.6.2021 alkaen.

Lisäksi hyvitetään korjaustöiden aikana käytetystä sähköstä 127,23 euroa (sis. alv).

Päätöksen perustelut

Heka Oy omistaa osoitteessa Lapinlahdenkatu 27, 00180 Helsinki, sijaitsevan 21 neliömetrin suuruisen liikehuoneiston 5.

Liiketilan yläpuolella olevassa asunnossa on ilmennyt vesivahinko kesäkuun alussa 2021. Tästä on aiheutunut se, että Daidulle vuokrattua liiketilaa ei ole voinut käyttää. Kuivatus ja korjaustyöt jatkuvat edelleen, eikä korjaustöiden valmistuminen ole vielä tiedossa. Vuokralainen on muuttanut korvaaviin tiloihin ja on sovittu, että vuokrasopimus 211025758 päättyy 31.5.2021.

Korjaustöiden aikana tilassa on ollut vuokralaisen sähkösopimus voimassa. Vuokralainen on esittänyt 127,23 euron (sis. alv) suuruisen korvausvaatimuksen korjaustöiden aikana käytetystä sähköstä.

Detta beslut publicerades 16.08.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Riitta Airaksinen, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 39719

riitta.airaksinen@hel.fi

Beslutsfattare

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö