Hankinta, ammattilukiolaisten ruokapalvelut ajalle 25.10.2021 - 31.7.2023, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Myllypuron tilat
Päätös Stadin ammatti- ja aikuisopiston ammattilukiolaisten ruokapalvelujen hankinnasta ajalle 25.10.2021 – 31.7.2023
Päätös
Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan vs. toimialajohtaja päätti, että Stadin ammatti- ja aikuisopiston ammattilukiolaisten ruokapalvelut ajalle 25.10.2021 – 31.7.2023 hankitaan Sodexo Oy:ltä.
Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 240 000 euroa (vuosihinta 135 000 euroa). Toimiala ei sitoudu mihinkään ostomääriin, vaan laskutus tapahtuu toteutuneiden aterialaskutuksen mukaan.
Päätöksen perustelut
Kyseessä on hankintalain 25 § 1 mom. 4 kohdan erityisiä palveluhankintoja (Liite E, kohta 7: 55520000-1 Ateriapalvelut; 55524000-9 Kouluruokailupalvelut) kansallisen kynnysarvon alittava palveluhankinta, joka voitiin toteuttaa ilman kilpailutusmenettelyä.
Hankittavat ruokapalvelut on tarkoitettu Metropolian ammattikorkeakoulun Myllypuron toimipisteen tiloihin. Ammattilukiolaiset opiskelevat Metropolian Myllypuron toimipisteessä toistaiseksi Stadin ammatti- ja aikuisopiston Myllypuron tilojen sijaan. Oppilasmäärä on noin 200 henkilöä. Tilojen kapasiteetin salliessa mukaan otetaan myös uusia opiskelijoita lukuvuoden mittaan. Tilat sijaitsevat Myllypuron Metropolian C-rakennuksessa.
Hankittavan ruokapalvelun yksikköhinta on 5,00 euroa / ateria. Palvelun on tarkoitus käynnistyä viimeistään syysloman jälkeen eli 25.10.2021. Palvelua hankintaan opiskelijoille 31.7.2023 saakka, johon mennessä Stadin ammattiopiston Myllypuron toimipisteen uusien tilojen on arvioitu valmistuvan.
Vaihtoehtoisia tarjouksia ei voitu pyytää, koska opiskelijat opiskelevat Metropolian tiloissa ja ruokala on Metropolian Sodexo Oy:ltä hankkima. Nykyiset ammattilukiolaisten ruokapalvelut tarjotaan noin 10 minuutin kävelymatkan päässä sijaitsevassa Stadin ammatti- ja aikuisopiston Myllypuron toimipisteessä (Vuokkiniemenkatu 30, 00920 Helsinki), jossa Palvelukeskus Helsinki tuottaa ruokapalvelut. Nyt toteutettavalla ruokailupaikan muutoksella varmistetaan, että ammattilukiolaiset voivat ruokailla omassa toimipisteessään ja että ruokailupaikkaa käyttää mahdollisimman moni oppilas. Päivittäinen ruokailu tukee opiskelijoiden jaksamista ja hyvinvointia.
Hankintasopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta, kun sopijaosapuolet ovat tehneet ja allekirjoittaneet asiasta sopimuksen.
Detta beslut publicerades 08.09.2021
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Janne Tarkoma, hankintalakimies, puhelin: 09 310 21582