Avustuksen myöntäminen, sosiaali- ja terveyslautakunta, järjestöavustukset vuodelle 2022, lasten ja lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen

HEL 2021-009756
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 7. / 29 §
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

OmaKamu ry:n oikaisuvaatimus sosiaali-ja terveyslautakunnan järjestöavustuspäätöksestä 14.12.2021 § 299

Social- och hälsovårdsnämnden

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hylätä OmaKamu ry:n oikaisuvaatimuksen sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksestä 14.12.2021 § 299 koskien lasten ja lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukemisen järjestöavustuksia.

Oikaisuvaatimuksen tueksi ei ole esitetty sellaisia perusteluja, joiden vuoksi se tulisi hyväksyä.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Tausta

Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökset järjestöjen tekemistä avustushakemuksista perustuvat Helsingin kaupungin avustusten yleisohjeisiin (kaupunginhallitus 28.10.2019 § 723) sekä sosiaali- ja terveyslautakunnan (3.9.2013 § 288) vahvistamiin avustusten jakoperusteisiin.

OmaKamu ry haki vuodelle 2022 sosiaali- ja terveyslautakunnalta avustusta 45 000 euroa käytettäväksi OmaKamu-toimintamallin mukaisen toiminnan organisoinnin laajentamiseen Helsingin alueella. Haetulla avustuksella ja muulla haetulla rahoituksella yhdistys ilmoittaa pystyvänsä palkkaamaan vuonna 2022 yhden uuden toiminnanohjaajan Helsinkiin. Yhdistys ilmoittaa tarvitsevansa myös resursseja tapahtumien ja toiminnan järjestämiseen, esimerkiksi uusien kamujen jatkokoulutuksiin, työnohjaukseen ja virkistystoimintaan sekä kamu-toiminnan piiriin kuuluvien perheiden ja heidän lastensa tukemiseen.

Sosiaali- ja terveyslautakunta myönsi päätöksellään 14.12.2021 § 299 OmaKamu ry:lle järjestöavustusta vuodelle 2022 syrjäytymisvaarassa oleville helsinkiläisille lapsille, nuorille ja perheille sekä maahanmuuttajille tarjottavan vapaaehtoisen OmaKamu-tukihenkilötoiminnan toteuttamiseen 5 000 euroa.

OmaKamu ry on tehnyt sosiaali- ja terveyslautakunnan 14.12.2021 § 299 päätöksestä oikaisuvaatimuksen 12.1.2022. Oikaisuvaatimus on tämän asian liitteenä 1.

Oikaisuvaatimus on tehty kuntalain (410/2015) 138 §:n mukaisessa määräajassa ja oikealle toimielimelle.

OmaKamu ry on toimittanut 21.1.2022 oikaisuvaatimuksen kanssa saman sisältöisen kirjeen asiasta osoitettuna Helsingin kaupungin johtaville päättäjille, joka on tämän asian liitteenä 14.

Oikaisuvaatimuksessa esitetyt vaatimukset ja perusteiden arviointi

OmaKamu ry esittää oikaisuvaatimuksessaan, että sosiaali- ja terveyslautakunta korottaisi vuoden 2022 avustuksen 5 000 eurosta vähintään 20 000 euroon.

Oikaisuvaatimuksessaan järjestö ilmoittaa, että 20 000 euron avustuksella olisi erittäin tärkeä merkitys mahdollisuuksissa kasvattaa tukea saavien lasten määrään johon oikaisuvaatimuksen tekijä viittaa liitteenä 8 olevalla alustavalla toimintasuunnitelmalla vuodelle 2022.

Järjestö esittää oikaisuvaatimuksessaan, että siinä vaadittu summa 20 000 euroa on ollut järjestön tietojen mukaan esittelijöiden esityksen mukainen summa ja, että tukipäätöksen pienuudelle ei ole esitetty perusteluja.

Sosiaali- ja terveyslautakunnan 14.12.2021 § 299 päätös on ollut OmaKamu ry:n osalta esittelijän ehdotuksen mukainen. Päätöksen perustelut löytyvät asianosaisille toimitetusta pöytäkirjanotteesta kohdasta "Esittelijän perustelut", jossa esittelijän ehdotusta on perusteltu laajasti ja kattavasti.

Järjestö tuo esille oikaisuvaatimuksessaan, että OmaKamu-toiminta on Helsingin kaupungin strategian mukaista lapsiperheiden hyvinvointia edistävää ja yhdenvertaisuutta lisäävää toimintaa ja, että Helsingin kaupunki on sitoutunut OmaKamu-toiminnan laajentamiseen ja lapsiperheiden tukemiseen Helsingissä viitaten liitteen 4 mukaiseen yhteistyösopimukseen.

Helsingin kaupunki ja Omakamu ry ovat solmineet edellä mainitun yhteistyösopimuksen 31.8.2021. Kyseisessä sopimuksessa on sovittu yhteistyöstä/kumppanuudesta vapaaehtoisuuteen perustuvan, ammattimaisesti ohjatun OmaKamu-toiminnan toteuttamisesta perhekeskuksissa. Sopimus ei velvoita kumpaakaan osapuolta rahalliseen korvaukseen. Sopimuksessa ei myöskään ole sovittu, että sosiaali- ja terveystoimiala sitoutuisi avustamaan toimintaa järjestöavustuksilla.

Järjestö tuo edelleen oikaisuvaatimuksessaan esille, että toiminnan tarve on suuri, ja että tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla haetaan yli 130 lapselle kamua, joista Helsingin osuus on noin 60. Tähän tarpeeseen järjestö ilmoittaa oikaisuvaatimuksessaan tarvitsevansa lisää työntekijäresurssia, jotta se pystyisi vastaamaan kaupungin ohjaamiin ja perheiden lähettämiin lasten hakemuksiin tuen tarpeesta.

Järjestö kertoo oikaisuvaatimuksessaan, että kyseinen OmaKamu-toiminta on lisännyt sekä vapaaehtoisten kamujen että lapsiperheiden hyvinvointia, joihin viitataan liitteiden 5, 6 ja 7 palautekyselyjen tuloksilla.

Oikaisuvaatimukseen järjestö on liittänyt liitteen 3 mukaisen lisätiedon STEA:n selvityskäynnin pöytäkirjasta 26.10.2021, jonka oikaisuvaatimuksen tekijä on saanut syksyn avustushakemuksen jättämisen jälkeen.

Helsingin kaupungin avustusten yleisohjeiden (28.10.2019) kohdan 1.1. mukaan kaupungin avustukset ovat harkinnanvaraisia.

Oikaisuvaatimuksessa ei ole esitetty mitään sellaista uutta seikkaa, jonka perusteella asia tulisi ratkaista toisin kuin alkuperäisessä sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksessä 14.12.2021 § 299 on tehty.

Oikaisuvaatimuksessa ei ole esitetty näyttöä siitä, että sosiaali- ja terveyslautakunnan päätös olisi syntynyt virheellisessä järjestyksessä tai että päätöksen tehnyt viranomainen olisi ylittänyt toimivaltansa tai että päätös olisi muutenkaan lainvastainen.

Avustushakemuksen liitteet ovat nähtävillä etukäteen sosiaali- ja terveyslautakunnan työtilassa.

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen voidaan hakea muutosta Helsingin hallinto-oikeudelta kunnallisvalituksella. Hallinto-oikeus voi tutkia valituksen ainoastaan kuntalain 135 §:stä ilmenevillä perusteilla. Kunnallisvalituksen
valitusperusteet ilmenevät tämän päätöksen liitteenä olevasta muutoksenhakuohjeesta.

Stäng

Sosiaali- ja terveystoimiala Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja 17.12.2021 § 252

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti myöntää järjestöjen 12 hakemukselle avustusta vuoden 2022 toimintaan yhteensä 29 400 euroa liitteenä 1 olevan taulukon mukaisesti. Lisäksi toimialajohtaja päätti hylätä yhden hakemuksen taulukossa esitetyin perusteluin.

Samalla toimialajohtaja päätti avustusten ehdoista seuraavaa:

- Rahoitus tulee käyttää vuoden 2022 aikana avustuksen käyttötarkoitukseksi nimettyyn toimintaan helsinkiläisiin kohdistuvana.

- Avustusta ei saa käyttää toimintaan, jota kaupunki hankkii avustuksen saajalta ostopalveluna. Mikäli avustettava toiminta muuttuu vuoden aikana kilpailutuksen tai muun järjestelyn seurauksena järjestön kaupungille tuottamaksi ostopalvelutoiminnaksi, tulee järjestön ilmoittaa asiasta sosiaali- ja terveystoimialalle, jotta avustuksen maksatus voidaan keskeyttää ja tarvittaessa sopia avustuksen takaisinmaksusta.

- Avustuksen käytöstä tulee antaa selvitys Helsingin kaupungille vapaamuotoisella kirjallisella selvityksellä vuoden 2023 kesäkuun loppuun mennessä tai vuotta 2024 koskevan avustushakemuksen yhteydessä. Mukaan tulee liittää yhdistyksen vuoden 2022 toimintakertomus, vahvistettu tuloslaskelma ja tase, tilin- tai toiminnantarkastuskertomus, allekirjoitettu vuosikokouksen pöytäkirja, josta löytyy pykälä vastuuvapauden myöntämisestä.

- Järjestöjen tulee toiminnassaan ja taloudenpidossaan noudattaa kaupunginhallituksen 28.10.2019 § 723 hyväksymiä, tämän päätöksen liitteenä 4 olevia Helsingin kaupungin avustusten yleisohjeita.

- Avustusten saajien on pidettävä kirjanpito kirjanpitolain (1336/1997) ja sen nojalla annettujen säädösten ja määräysten edellyttämällä tavalla ja järjestettävä kirjanpitonsa siten, että avustuksen käyttöä voidaan kirjanpidosta seurata.

- Sosiaali- ja terveystoimialan mahdolliset saatavat korkoineen vähennetään avustuksesta ennen sen maksamista avustettavalle järjestölle.

- Avustukset voidaan periä takaisin, mikäli ilmenee seikkoja, ettei edellytyksiä avustuksen myöntämiselle ole ollut.

- Koronapandemiatilanteen vuoksi edellytetään, että järjestöjen toimintaan sisällytetään aina myös ohjaus ja neuvonta koronatartuntojen torjuntatoimista sekä voimassa olevista suosituksista ja rajoituksista.

Lisäksi toimialajohtaja totesi, että sosiaali- ja terveyslautakunnan 14.12.2021 § 299 tekemän päätöksen mukaisesti talouden tuki -yksikkö huolehtii avustusten maksatuksesta kaupunginhallituksen avustusohjetta noudattaen. Kaikki tässä päätöksessä mainitut avustukset ovat suuruudeltaan sen kokoisia, että ne maksetaan yhtenä eränä helmikuussa 2022.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveyslautakunnan vuoden 2022 avustusten hakuaika oli 1. ‒ 30.9.2021. Hakukuulutus julkaistiin 23.8.2021 sosiaali- ja terveystoimialan internet-sivuilla suomeksi ja ruotsiksi sekä 31.8.2020 Helsingin Sanomissa ja Hufvudstadsbladetissa.

Kuulutuksessa kerrottiin, että avustushakemusten jättäminen tapahtuu ensisijaisesti sähköisesti Helsingin kaupungin asiointipalvelusivustolla (https://asiointi.hel.fi). Toissijaisesti avustusta oli mahdollista hakea paperisella lomakkeella. Hakemusten ja liitteiden tuli olla sähköisessä asiointipalvelussa tai kaupungin kirjaamossa viimeistään 30.9.2021 kello 16.00.

Avustusehdotusten valmistelun pohjana käytettiin Helsingin kaupungin avustusten yleisohjeiden lisäksi myös sosiaali- ja terveyslautakunnan 3.9.2013 § 288 vahvistamia, liitteenä 3 olevia avustusten jakoperusteita.

Sosiaali- ja terveyslautakunta on 12.2.2013 § 12 oikeuttanut toimialajohtajan päättämään enintään 10 000 euron järjestöavustuksista. Näitä hakemuksia saapui vuoden 2022 hakuun yhteensä 96.

Vuodelle 2022 sosiaali- ja terveyslautakunta osoitti 14.12.2021 näiden hakemusten avustuspäätöksille varattavaksi yhteensä 247 300 euroa. Toimialajohtaja tekee päätöksen avustusten myöntämisestä kullekin kohderyhmälle erikseen.

Muista lasten ja lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukemiseen liittyvistä avustushakemuksista sosiaali- ja terveyslautakunta on tehnyt päätöksen 14.12.2021 § 299.

Ennakkotieto vuoden 2023 avustusten hakemisesta

Sosiaali- ja terveyslautakunnan päättämistä toiminta-avustuksista järjestöille tullaan vuoden 2022 aikana tiedottamaan ja kuuluttamaan erikseen.

Lisätiedot

Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 310 15970

armi.vaden@hel.fi

Silja Sihvonen, taloussihteeri, puhelin: 310 28988

silja.sihvonen@hel.fi

Sosiaali- ja terveyslautakunta 14.12.2021 § 299

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti

- esittelytekstistä ilmenevin perustein myöntää järjestöjen 16 hakemukselle avustusta vuoden 2022 toimintaan yhteensä 907 200 euroa liitteenä 1 olevan taulukon mukaisesti.

- osoittaa toimialajohtajan päätettäväksi enintään 29 400 euroa niille lasten ja lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukemista koskeville hakemuksille, jotka ovat suuruudeltaan enintään 10 000 euroa ja jotka eivät sisälly edellä mainittuun taulukkoon.

- hylätä kolme liitteen 1 taulukossa mainittua hakemusta taulukoissa esitetyin perusteluin.

Samalla sosiaali- ja terveyslautakunta päätti avustusten ehdoista seuraavaa:

- Rahoitus tulee käyttää vuoden 2022 aikana avustuksen käyttötarkoitukseksi nimettyyn toimintaan helsinkiläisiin kohdistuvana.

- Avustusta ei saa käyttää toimintaan, jota kaupunki hankkii avustuksen saajalta ostopalveluna. Mikäli avustettava toiminta muuttuu vuoden aikana kilpailutuksen tai muun järjestelyn seurauksena järjestön kaupungille tuottamaksi ostopalvelutoiminnaksi, tulee järjestön ilmoittaa asiasta sosiaali- ja terveystoimialalle, jotta avustuksen maksatus voidaan keskeyttää ja tarvittaessa sopia avustuksen takaisinmaksusta.

- Avustuksen käytöstä tulee antaa selvitys Helsingin kaupungille vapaamuotoisella kirjallisella selvityksellä vuoden 2023 kesäkuun loppuun mennessä tai vuotta 2024 koskevan avustushakemuksen yhteydessä. Mukaan tulee liittää yhdistyksen vuoden 2022 toimintakertomus, vahvistettu tuloslaskelma ja tase, tilin- tai toiminnantarkastuskertomus, allekirjoitettu vuosikokouksen pöytäkirja, josta löytyy pykälä vastuuvapauden myöntämisestä.

- Järjestöjen tulee toiminnassaan ja taloudenpidossaan noudattaa kaupunginhallituksen 28.10.2019 § 723 hyväksymiä, tämän päätöksen liitteenä 4 olevia Helsingin kaupungin avustusten yleisohjeita.

- Avustusten saajien on pidettävä kirjanpito kirjanpitolain (1336/1997) ja sen nojalla annettujen säädösten ja määräysten edellyttämällä tavalla ja järjestettävä kirjanpitonsa siten, että avustuksen käyttöä voidaan kirjanpidosta seurata.

- Sosiaali- ja terveystoimialan mahdolliset saatavat korkoineen vähennetään avustuksesta ennen sen maksamista avustettavalle järjestölle.

- Avustukset voidaan periä takaisin, mikäli ilmenee seikkoja, ettei edellytyksiä avustuksen myöntämiselle ole ollut.

- Koronapandemiatilanteen vuoksi edellytetään, että järjestöjen toimintaan sisällytetään aina myös ohjaus ja neuvonta koronatartuntojen torjuntatoimista sekä voimassa olevista suosituksista ja rajoituksista.

Lisäksi sosiaali- ja terveyslautakunta päätti kehottaa talouden tuki -yksikköä huolehtimaan avustusten maksatuksesta niin, että avustusten ensimmäinen ja toinen erä maksetaan samassa yhteydessä helmikuussa, kolmas erä maksetaan kesäkuussa ja neljäs erä syyskuussa.

Käsittely

Sosiaali- ja terveyslautakunta ei katsonut tarpeelliseksi kuulla asiassa kutsuttuja asiantuntijoita, eivätkä nämä siitä syystä osallistuneet tämän asian käsittelyyn.

Asiassa tehtiin seuraava vastaehdotus:

Vastaehdotus 1:
Puheenjohtaja Daniel Sazonov: Lisätään järjestöjen avustuksia pohjaesitykseen nähden seuraavasti siten, että lasten ja lapsiperheiden terveyden ja hyvinvoinnin tukemiseen myönnetään avusta järjestöille yhteensä 907 200 euroa:

• Helsingin Ensikoti Ry + 20 000 euroa
• Leirikesä ry + 4000 euroa
• Imetyksen tuki ry + 4000 euroa.

Kannattaja: jäsen Laura Korpinen

Sosiaali- ja terveyslautakunta hyväksyi puheenjohtaja Daniel Sazonovin vastaehdotuksen yksimielisesti ilman äänestystä.

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti asiasta hyväksytyn vastaehdotuksen osalta esittelijän ehdotuksesta poiketen.

30.11.2021 Pöydälle

Esittelijä
vs. sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Leena Turpeinen
Lisätiedot

Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 310 15970

armi.vaden@hel.fi

Jerry Ramstedt, erityissuunnittelija, puhelin: 310 25678

jerry.ramstedt@hel.fi
Stäng

Detta beslut publicerades 22.02.2022

VALITUSOSOITUS

Tähän päätökseen haetaan muutosta kunnallisvalituksella.

Valitusoikeus

Päätökseen saa hakea muutosta kunnallisvalituksella vain se, joka on tehnyt alkuperäistä päätöstä koskevan oikaisuvaatimuksen.

Mikäli alkuperäinen päätös on oikaisuvaatimuksen johdosta muuttunut, saa tähän päätökseen hakea muutosta kunnallisvalituksella myös

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Valitusaika

Kunnallisvalitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusperusteet

Kunnallisvalituksen saa tehdä sillä perusteella, että

  • päätös on syntynyt virheellisessä järjestyksessä
  • päätöksen tehnyt viranomainen on ylittänyt toimivaltansa
  • päätös on muuten lainvastainen.

Valittajan tulee esittää valituksen perusteet ennen valitusajan päättymistä.

Valitusviranomainen

Kunnallisvalitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 24.12.2021 saakka seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 42000

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 27.12.2021 alkaen seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Sörnäistenkatu 1
 
00580 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Sörnäistenkatu 1
Puhelinnumero:
029 56 42000

Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa on ilmoitettava:

  1. päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
  2. miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
  3. vaatimusten perustelut;
  4. mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva päätös ei kohdistu valittajaan.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on valituksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.

Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (prosessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden prosessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoitteista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.

Oikaisuvaatimuksen tekijä saa valittaessaan oikaisuvaatimuspäätöksestä esittää vaatimuksilleen uusia perusteluja. Hän saa esittää uuden vaatimuksen vain, jos se perustuu olosuhteiden muutokseen tai oikaisuvaatimuksen tekemisen määräajan päättymisen jälkeen valittajan tietoon tulleeseen seikkaan.

Valitukseen on liitettävä:

  1. valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
  2. selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
  3. asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu

Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Stäng

Föredragande

sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen

Mer information fås av

Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970

armi.vaden@hel.fi

Jerry Ramstedt, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 25678

jerry.ramstedt@hel.fi

Bilagor

1. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022
2. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, saate
3. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.2.2022, liite, STEAn selvityskäynnin pöytäkirja
4. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, liite, yhteistyösopimus 31.8.2021
5. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, liite, palautekyselyn tulokset 19.11.2020
6. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, liite, palautekyselyn tulokset 19.11.2020, en
7. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, liite, palautekyselyn tulokset 12.11.2020
8. Oikaisuvaatimus, OmaKamu ry, 12.1.2022, liite, alustava toimintasuunnitelma vuodelle 2022
11. avustushakemus OmaKamu ry
14. Kirje 21.1.2022

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.