Nimeämispyyntö, hallituksen asiantuntijajäsenen nimeäminen, Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän HSL
Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän hallituksen asiantuntijajäsenen ja -varajäsenen nimeäminen toimikaudelle 2021–2025
Päätös
Kansliapäällikkö nimeää Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän (HSL) hallitukseen Helsingin kaupungin edustajaksi toimikaudelle 2021–2025 apulaispormestari Anni Sinnemäen ja varajäseniksi kaupunkiympäristön toimialajohtajan ja maankäyttöjohtajan.
Päätöksen perustelut
HSL pyytää Helsingin kaupunkia nimeämään asiantuntijajäsen HSL:n hallitukseen toimikaudeksi 2021–2025.
HSL:n hallitus myöntää ensimmäisessä kokouksessaan läsnäolo- ja puheoikeuden jäsenkuntien nimeämille asiantuntijajäsenille. Asiantuntijajäsenetä muodostavat tärkeän linkin HSL:n ja sen jäsenkuntien päätöksenteon valmistelussa ja täytäntöönpanossa. Asiantuntijajäsenet toimivat viestinvälittäjinä ajankohtaisista, erityisesti valmistelussa olevista suunnitelmista ja näkemyksistä molempiin suuntiin. HSL:n hallituksessa asiantuntijajäsenet edustavat kuntien ylintä johtoa.
HSL:n hallituksen aamukoulukokoukset menevät usein päällekkäin Helsingin kaupungin johtoryhmäkokousten kanssa ja tällöin on tarpeen nimetä myös maankäyttöjohtaja varajäseneksi. HSL:n hallituksen asiantuntijajäseneksi esitetään apulaispormestari Anni Sinnemäki ja varajäseniksi kaupunkiympäristöntoimialajohtaja ja maankäyttöjohtaja.
Detta beslut publicerades 16.09.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Timo Lindén, kaupunginsihteeri, puhelin: 09 310 36550