Hankinta, optio, kattolumityöt, HKL:n kiinteistöt
HKL:n kiinteistöissä suoritettavien kattolumitöiden tilaaminen optiokaudelle
Päätös
Toimitusjohtaja päätti hyödyntää HKL:n kiinteistöissä suoritettavien kattolumitöiden sopimuksen kahden (2) vuoden optiokauden ja tilata kattolumityöt optiokaudelle 27.11.2021 – 26.11.2023 puitejärjestelyyn kuuluvilta toimittajilta:
- Ikkunahuolto Oy Karttunen
- Kattotutka Oy
- Korkea Tekniikka Oy
- RKV-Tekniikka Oy
Päätöksen perustelut
Päätös perustuu tarjouskilpailuun 53H19 kattolumitöistä kaudelle 27.11.2019 – 26.11.2021. Tarjouspyyntöön sisältyi kahden vuoden optiokausi kaudelle 27.11.2021 – 26.11.2023 siten, että HKL päättää option käyttämisestä erikseen.
Tarjouskilpailun ratakisuperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 80 % ja laadun 20 %. Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti neljä (4) alan yritystä, jotka kaikki valittiin puitejärjestelyyn sopimuskumppaneiksi vertailun osoittamassa etusijajärjestyksessä.
Puitejärjestelyn kokonaiskustannukset ovat varsinaisen sopimuskauden ja optiokauden osalta yhteensä enintään 500.000,00 euroa. Varsinaisen sopimuskauden osalta toteutuneet kustannukset ovat olleet 214.176,00 euroa (alv 0 %). Optiokaudelle jäävät kokonaismäärärahat ovat näin ollen 285.824,00 euroa (alv 0 %).
Optiokauden hyödyntäminen on HKL:n kannalta tarkoituksenmukaista. HKL on ollut tyytyväinen palvelun laatuun ja yhteistyöhön puitejärjestelyssä mukana olevien toimittajien kanssa.
Edelliset päätökset:
Toimitusjohtajan päätös 158 §, 5.11.2019:
Toimitusjohtaja päätti tehdä puitesopimukset kattolumitöistä hankinta-asiakirjoissa tarkemmin ilmenevin ehdoin alla olevien toimittajien kanssa:
- Ikkunahuolto Oy Karttunen
- Kattotutka Oy
- Korkea Tekniikka Oy
- RKV-Tekniikka Oy
Puitejärjestelyn sopimuskausi on 27.11.2019 – 26.11.2021 ja optiomahdollisuus kaksi (2) vuotta siten, että optio voidaan lunastaa erillisellä päätöksellä. Kokonaiskustannukset tehtävien puitesopimusten perusteella ovat yhteensä enintään 500.000,00 euroa (alv 0 %).
Detta beslut publicerades 21.09.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 35797
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34879