Hankinta, DPS, Hakijat 2021-2022, liikennettä koskevat suunnittelu-, tutkimus- ja asiantuntijapalvelut, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2021-010570
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 8. / 8 §

Hankinta, dynaamisen hankintajärjestelmän liikennettä koskevat suunnittelu-, tutkimus- ja asiantuntijapalvelut (DPS) arvioidun arvon korotus

Sektionen för byggnader och allmänna områden

Päätös

Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti korottaa liikennettä koskevien suunnittelu-, tutkimus- ja asiantuntijapalveluiden (DPS) dynaamisen hankintajärjestelmän osa-alueen 2 ja osa-alueen 5 arvioituja arvoja seuraavasti:

Osa-alueen 2 Liikennejärjestelmäsuunnittelu alkuperäistä arvioitua arvoa 300 000 euroa (alv. 0 %) korotetaan 400 000 eurolla (alv. 0 %) 700 000 euroon (alv. 0 %).

Osa-alueen 5 Liikennelaskennat ja nopeusmittaukset alkuperäistä arvioitua arvoa 200 000 euroa (alv. 0 %) korotetaan 200 000 eurolla (alv. 0 %) 400 000 euroon (alv. 0 %).

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Helsingin kaupunkiympäristön toimiala on perustanut dynaamisen hankintajärjestelmän julkaisemalla 31.12.2021 päivätyn osallistumispyynnön HEL 2021-010570 / Liikennettä koskevat suunnittelu-, tutkimus- ja asiantuntijapalvelut (DPS). Hankintailmoitus on julkaistu sähköisessä HILMA ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi(Länk leder till extern tjänst).

Kyse on hankintalain 49 §:n mukaisesta dynaamisesta hankintajärjestelmästä, jossa tilaaja toteuttaa yksittäiset hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen yritysten kesken dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla.

Osallistumishakemuksia voi jättää koko dynaamisen hankintajärjestelmän keston ajan.

Liikennettä koskevien suunnittelu-, tutkimus- ja asiantuntijapalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kuuteen eri osa-alueeseen:

Osa-alue 1: Liikenteen mallintaminen

Osa-alue 2: Liikennejärjestelmäsuunnittelu

Osa-alue 3: Liikenteen yleis- ja hankesuunnittelu

Osa-alue 4: Liikenneturvallisuushankkeet

Osa-alue 5: Liikennelaskennat ja nopeusmittaukset

Osa-alue 6: Kyselytutkimukset

Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksen yhteen tai useampaan osa-alueeseen.

Alkuperäisen 31.12.2021 julkaistun hankintailmoituksen mukaan dynaamisen hankintajärjestelmä on käytössä 31.12.2023 saakka ja sen arvioitu arvonlisäveroton arvo 2 950 000 euroa jakaantuu osa-alueiden kesken seuraavasti:

Osa-alue 1. 150 000 euroa

Osa-alue 2. 300 000 euroa

Osa-alue 3. 1 900 000 euroa

Osa-alue 4. 150 000 euroa

Osa-alue 5. 200 000 euroa

Osa-alue 6. 250 000 euroa

Osa-alueiden 2 ja 5 arvioitu arvo on täyttymässä. Koska hankintajärjestelmä on voimassa vielä 31.12.2023 saakka, on osa-alueiden 2 ja 5 arvioitu arvoa tarpeen korottaa. Hankintayksikkö julkaisee osa-alueiden arvon korotuksesta hankintailmoituksen.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 13.12.2022 § 711 mukaan kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaostolla on hankintavaltuudet yli 3 miljoonan euron suuruisiin hankintoihin. Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on näin ollen toimivaltainen päättämään hankinnasta.

Stäng

Detta beslut publicerades 16.01.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Föredragande

tekninen johtaja
Kari Pudas

Mer information fås av

Alexandra Ora, johtava hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 23792

alexandra.ora@hel.fi