Hankinta, konsultointipalvelut, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä, sosiaali- ja terveystoimiala
Konsultointipalvelun hankinta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä
Päätös
Hallintojohtaja päätti hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella hankkia Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä (HUS) konsultointipalvelua 1.5.2021 alkaen 31.12.2021 asti. Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 27 913,90 euroa.
Hallintojohtaja päätti lisäksi, että hankinnan kustannukset kohdennetaan Helsingin rakenneuudistushankkeelle.
Päätöksen perustelut
Hankinta on osa sote-uudistusta valmistelevan rakenneuudistushankkeen toimeenpanoa. Hankinnan kohteena on konsultointipalvelu, jonka tavoitteena on kuvata valittujen väestö- ja potilasryhmien digitaalisten palvelupolkujen avulla palveluintegraatioiden eri skenaarioita ja toteutusmahdollisuuksien edellytyksiä (mm. digipalveluille asetettavat yhteiset toiminnallisuuden tavoitteet ja kriteerit, digitaalisten palvelupolkujen yhteen toimivuuden tekniset reunaehdot ja edellytykset).
HUS toimii rakenneuudistushankkeen kehittämistyössä osatoteuttajana yhdessä Uudenmaan tulevien hyvinvointialueiden ja Helsingin kaupungin kanssa. Hankittava konsultointipalvelu on HUSin kilpailuttama. HUS on käyttänyt kyseessä olevaa konsultointipalvelua aikaisemmassa vastaavassa sote-valmistelutyössä, jolloin konsultin perehdytyksen tarve on pieni ja käsitys tehtävän tarkoituksesta on etukäteen tiedossa.
Lounais-Suomen aluehallintoviraston kehittämishankkeille antaman ohjeistuksen mukaan osatoteuttajien välillä ei tehdä ostopalveluhankintoja. Hankkeen kulujen tulisi aina kirjautua sen hanketoimijan kirjanpitoon, jolle kulu on muodostunut. Osatoteuttajien ja hankehallinnoijan välillä tulisi myös olla sopimus valtionavustuksen siirrosta. Rakenneuudistushanke päättyy vuoden 2021 lopussa, eikä HUSilta ole tullut tai tulossa muita hankekuluja, joten aluehallintoviraston ohjeistuksen mukaan Helsingin rakenneuudistushankkeen ei tarvitse tehdä tämän yksittäisen kulun osalta sopimusta valtionavustuksen siirrosta HUSin kanssa.
Hankintaan ei sovelleta hankintalakia koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.
Hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.
Detta beslut publicerades 01.11.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Minna Heini, projektiasiantuntija, puhelin: 09 310 34754
Marko Valta, projektiasiantuntija, puhelin: 0406717944