Hankinta, arkkitehtuurisuunnitelma, koronapandemiasta elpyminen, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-013964
Ärendet har nyare handläggningar
§ 66
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Arkkitehtuurisuunnitelman hankinta

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella koronaelpymisprojektille arkkitehtuuriosaamista Oy Apotti Ab:ltä. Suunnittelun arvioidaan kestävän 1.12.2021 - 15.2.2022. Hankinnan kokonaiskustannukset ovat enintään 59 784 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimiala on käynnistänyt koronaelpymisprojektin, jonka tavoitteena on määritellä, pilotoida ja ottaa tuotantokäyttöön datavetoinen malli preventiivisten interventioiden tunnistamiseen haastavissa kohderyhmissä. Perinteiset viestintäkeinot eivät tavoita näissä kohderyhmissä olevia ihmisiä ja heille ei ole olemassa riskitekijäpohjaista hoitosuunnitelmaa. Näiden seurauksena nykyisten resurssiallokaatioiden niukkuuden vuoksi kohderyhmään kuuluvat eivät saa tarvitsemaansa apua ennen sairauksiensa kriisiytymistä. Koronaelpymisprojektin toteuttamisessa Apotti-järjestelmässä olevilla tiedoilla on keskeinen rooli, ja data-arkkitehtuurissa Apotti-tietojen integraation arvioidaan olevan ensisijainen prioriteetti. Projektin mahdollistamiseksi on tarpeen hankkia ict-arkkitehtuuriosaamista, joka voi tukea projektin suunnittelussa eri järjestelmäarkkitehtuurin osa-alueita. Hankinnan tuloksena tuotetaan projektin tarvitsema tekninen tavoitearkkitehtuuri. Tätä varten hankitaan Oy Apotti Ab:ltä data-arkkitehtuurin suunnittelupalvelua Apotti-järjestelmän tietojen hyödyntämiseksi.

Hankinnan kustannukset maksetaan koronaelpymisprojektille varatuista määrärahoista.

Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.

Detta beslut publicerades 10.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Iiro Jarnila, tilastopäällikkö, puhelin: 09 310 22921

iiro.jarnila@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö