Työntekijöiden ja vakanssien siirto kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta kaupunginkansliaan 1.1.2022 lukien

HEL 2021-014163
Ärendet har nyare handläggningar
§ 261

Työntekijöiden ja vakanssien siirto kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta kaupunginkansliaan 1.1.2022 lukien

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteessä 1 mainitut 23 työntekijää ja ICT-tuen päällikön vakanssin varsinaisine palkkoineen nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta kaupunginkansliaan 1.1.2022 lukien.

Päätöksen perustelut

Siirtyvien työntekijöiden työpanos on kohdentunut aiemmin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan tietohallinnon opetuksen ICT-tukipalveluihin ja kohdentuu siten jatkossa kaupunginkanslian digitaalisen perustan tukipalveluihin.

Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Palvelujen siirtoa ja henkilöstöä koskevat suunnitelmat on käsitelty kasvatuksen ja koulutuksen toimialan henkilöstötoimikunnassa
11.10.2021. Lisäksi asia on viety tiedoksi kaupunginkanslian henkilöstötoimikuntaan 1.11.2021. Siirrosta digitaaliseen perustaan on keskusteltu Kaskon ICT-tuen yksikön keskustelutilaisuudessa 14.1.2021, 18.2.2021, 26.4.2021 ja 28.9.2021. Lisäksi asiasta on keskusteltu koko Kaskon tietohallinnon palavereissa 26.1.2021, 23.3.2021 ja 6.4.2021.
Asia on viety tiedoksi Kaskon KVTES-järjestötapaamiseen 1.9.2021 ja hallinnon yhteistoimintafoorumille 22.9.2021. Muutoksesta on käyty ryhmäkuuleminen Kaskon ICT-tukipalvelut -yksikössä 19.10.2021 sekä henkilökohtaiset kuulemiset Kaskon ICT-tuen päällikön kanssa 8.10.2021 ja digitaalisen perustan tukipalvelut -alatiimin palvelupäällikön kanssa 29.10.2021. Yhteistoiminta todettiin toteutuneeksi kasvatuksen ja koulutuksen toimialan henkilöstötoimikunnassa 1.11.2021.

Hallintosäännön (12 luku 1 § 1 mom. kohta 10) mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.

Detta beslut publicerades 16.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Soili Haapala, tietohallintopäällikkö, puhelin: 09 310 86547

soili.haapala@hel.fi

Katja Artimo, ICT-palvelujohtaja, puhelin: 09 310 28047

katja.artimo@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Taru Wickström
henkilöstöpäällikkö