Työntekijöiden ja vakanssien siirto sosiaali- ja terveystoimialalta kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle 1.1.2022 lukien

HEL 2021-014347
Ärendet har nyare handläggningar
§ 274

Eräiden työntekijöiden ja vakanssien siirto sosiaali- ja terveystoimialalta kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle 1.1.2022 lukien

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteessä mainitut kaksi työntekijää varsinaisine palkkoineen nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla sosiaali- ja terveystoimialalta kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle 1.1.2022 lukien.

Päätöksen perustelut

Työntekijöiden siirto on osa toimintojen uudistamista, jonka tarkoituksena on muodostaa eheämpi ehkäisevän päihdetyön kokonaisuus, joka huomioi kaikki ikäryhmät.

Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Siirrosta on keskusteltu sosiaali- ja terveystoimialan sekä kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialan yhteisissä henkilöstöinfoissa 12.8.2021 ja 26.8.2021 ja sosiaali- ja terveystoimialan henkilöstölle on pidetty siirtoon liittyen yhteistoimintakokous 27.9.2021. Sosiaali- ja terveystoimialan ehkäisevän mielenterveys- ja päihdetyön yksikön siirtymisen valmistelua kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialaan on käsitelty yhteistoiminnallisissa elimissä seuraavasti:

- sosiaali- ja terveystoimialan terveys- ja päihdepalveluiden henkilöstötoimikunnassa 2.11.2021

- sosiaali- ja terveystoimialan henkilöstötoimikunnassa 3.12.2021

- kulttuuri- ja vapaa-ajan henkilöstötoimikunnassa 17.12.2021

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 10 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.

Detta beslut publicerades 22.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kaarina Kulmala, henkilöstöasiantuntija, puhelin: 09 310 41381

kaarina.kulmala(at)hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja