Hankinta, ITTE-itseilmoittautumisratkaisun integraatio Apottiin - lisätyöt, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-000692
Ärendet har nyare handläggningar
§ 11
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

ITTE-itseilmoittautumisratkaisun integraatio Apottiin, muutostyö

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia hankintalain 15 §:n mukaisena sidosyksikköhankintana Apotti Oy:ltä ITTE-integraation huonetiedon lisäämisen toteuttamisen Apotti-integraatioon.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 2 452,50 euroa.

Hankinnan kustannukset maksetaan Apotti-integraatioille varatuista
määrärahoista.

Päätöksen perustelut

Hankintayksikön ei tarvitse kilpailuttaa hankintojaan lainsäädännön mukaisesti, mikäli se tekee hankinnan hankintalaissa 15 §:ssä tarkoitetulta sidosyksiköltään, vaikka sopimus täyttäisikin hankintalain mukaiset hankintasopimuksen tunnusmerkit.

Hankinnan kohteena oleva ITTE on CGI:n toteuttama ilmoittautumisjärjestelmä potilaille. ITTE on tällä hetkellä käytössä seuraavissa Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimipisteissä:

- Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus
- Itäkadun perhekeskus
- Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskus ja perhekeskus
- Herttoniemen sisätautien poliklinikka.

Integraatiosta puuttuu huonetiedon välittäminen integraatiossa, jolla asiakas ohjataan oikeaan vastaanottohuoneeseen. Hankinnassa toteutetaan ITTE – Apotti -integraation lisätyönä:

- Teknisen ratkaisun suunnittelu ja toteutus
- Testaaminen ja käyttöönotto
- Testitapausten suunnittelu ja katselmointi
- Tuotannon asennus, testaus ja tuotantovalidointi.

Hankittavassa kokonaisuudessa lisätään Apotti-järjestelmän integraatioon huoneresurssitieto, jonka avulla ITTE-järjestelmän puolella voidaan joustavasti ohjata ilmoittautujat huoneen läheiseen odotusaulaan.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen Tarjous 6/2022, Versio 1.0, 7.2.2022, Apotti Oy.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 7 §.

Detta beslut publicerades 07.03.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Janne Kettunen, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 26180

janne.p.kettunen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö