Vuokraus, ravintolatila, Sofiankatu 1, kaupungintalo, Palmia Oy

HEL 2022-001399
Ärendet har nyare handläggningar
§ 25
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vuokraus, ravintola, kaupungintalo, Palmia Oy

Teamchef

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti vuokrata kaupungintalossa sijaitsevan 998,50 m²:n suuruisen ravintola- ja kahvilatilan Palmia Oy:lle 1.1.2022 lukien määräaikaisella sopimuksella 31.12.2025 saakka, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopijapuolet voivat irtisanoa sopimuksen ilman erillistä syytä ilmoittamalla siitä kirjallisesti toiselle sopijapuolelle. Irtisanomisaika on tällöin 6 kuukautta kirjallisen irtisanomisilmoituksen lähettämisestä lukien.

Ravintolatilan kuukausivuokra on 15 000 euroa (15,02 €/m²) + arvonlisävero 24 %. Kiinteän vuokraosuuden lisäksi vuokralainen maksaa liikevaihtoon perustuvaa vuokraa, vuokrakohteessa harjoittamastaan ravintolatoiminnan liikevaihdosta. Liikevaihtosidonnainen osuus on 25,22 %, 1 000 000 euron (alv 0 %) ylittävästä vuosiliikevaihdosta.

Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla. Muilta osin vuokrasopimus solmitaan noudattaen Yritystilat-yksikön tavanomaisia liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupunki omistaa Pohjoisesplanadi 11-13/Aleksanterinkatu 20-24 sijaitsevan kaupungintalon. Kaupunginkanslia on kilpailuttanut, kaupungintalon ravintola-, kahvila- ja catering-palvelut avoimen hankintamenettelyn mukaisesti. Liikehuoneiston vuokrasopimus tehdään kaupunkiympäristötoimialan Yritystilat-yksikön ja Palmia Oy:n välillä.

Detta beslut publicerades 02.02.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Heidi Levänen, vuokraneuvottelija, puhelin: 09 31042102

heidi.levanen@hel.fi

Beslutsfattare

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö