Hankinta, Helsingin keskustakirjasto Oodin turvallisuuspalvelut, Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala
Keskustakirjasto Oodin turvallisuuspalvelut vuosille 2023–2024 (optiokausi 2025–2026)
Päätös
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti
A Hyväksyä Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan keskustakirjasto Oodin turvallisuuspalveluiden hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot sekä oikeuttaa kulttuurin ja vapaa–ajan toimialan tekemään tarvittaessa tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä, vähäisiä muutoksia sekä
B Oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan keskustakirjasto Oodin johtajan
– tekemään hankinnasta päätöksen
– päättämään optiokauden käyttöönotosta
– allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavan sopimuksen.
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta tarkasti pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Käsittely
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti käsitellä 11:nnen esityksen kokouksen kymmenentenä asiana.
Asian aikana kuultavana asiantuntijana oli hankinta-asiantuntija Niina Lammi.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Oodin turvallisuuspalvelujen sopimuskausi päättyy 31.12.2022. Turvallisuuspalvelujen hankinta on Oodin toiminnalle välttämätöntä.
Keskustakirjasto Oodin palveluhankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudelle mukaan lukien mahdollinen optiokausi on noin 950 000 euroa.
Hankinnan kohde
Hankinnan kohteena on keskustakirjasto Oodin paikallisvartiointi-, piirivartiointi- ja hälytysvalvontapalveluista ja erikseen tilattavat lisäpalvelut ajalle 1.1.2023–31.12.2024 ja mahdolliselle yhdelle (1) kahden (2) vuoden optiokaudelle 1.1.2025–31.12.2026, jonka käyttöönotosta hankintayksikkö päättää erikseen ennen sopimuskauden päättymistä.
Hankinnasta järjestetään tarjouskilpailu lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) mukaisella avoimella menettelyllä EU-kynnysarvon ylittävänä kilpailutuksena.
Kilpailutus toteutetaan sosiaalipalvelut ja muut erityiset palvelut, hankintalain liitteen E mukaisena kaikille avoimena kilpailutuksena, jossa tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous, hinta-laatusuhteeltaan paras tarjous. Hintavertailu on 70 pistettä ja se koostuu kuukausi- ja tuntihintavertailusta, laadullinen vertailu on 30 pistettä ja siinä vertaillaan palveluntuottajan antamaa kuvausta henkilöstön perehdyttämisestä.
Sopimus
Sopimus palveluista tehdään liitteenä olevan sopimusluonnoksen mukaisesti. Sopimus on suunniteltu aloitettavaksi 1.1.2023 ja sopimus on voimassa 31.12.2024 saakka. Tämän lisäksi tilaajalla on mahdollisuus yhteen (1) kahden (2) vuoden optiokauteen vuosille 2025–2026.
Esitys tarjouspyyntöasiakirjoiksi ovat liitteinä 1–6 (tarjouspyyntöluonnos, palvelun kuvaus, sopimusluonnos ja tietosuoja- ja salassapitoliite, ESPD, Jyse 2014 Palvelut sopimusehdot, päivitysversio huhtikuu 2022).
Asiakirjojen julkisuus
Hankintalain (1397/2016) 60 §:n ja 138 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi(Länk leder till extern tjänst), joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä ja tästä syystä asiakirjat ovat salassa pidettäviä.
Detta beslut publicerades 23.06.2022
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 103, 104, 107, 108, 109, 110, 112 (A), 113 (A) ja 114 §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 105, 106, 111, 112 (B) ja 113 (B) §:t.
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Anna-Maria Soininvaara, keskustakirjaston johtaja, puhelin: 09 310 85400
Kaarlo Haario, turvallisuuspäällikkö, puhelin: 09 310 20885
Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573