Hankinta, sopimuksen irtisanominen, hammashoitoyksiköiden määräaikaishuoltosopimukset, sosiaali- ja terveystoimiala
Hammashoitoyksiköiden määräaikaishuoltosopimusten irtisanominen
Päätös
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti irtisanoa seuraavat, vuonna 2014 solmitut suun terveydenhuollon hammashoitoyksiköiden määräaikaishuoltosopimukset.
Sopimus:
- Sopimus HEL 2012-015478: Dental-Systems Oy:n (nykyisin Unident Oy) edustaminen hammashoitoyksiköiden määräaikaishuollot.
- Sopimus HEL 2012-015476: Hammasväline Oy:n edustaminen hammashoitoyksiköiden määräaikaishuollot sekä panoraamalaitteiden ja kefalostaattien tekniset huollot laadunvarmistusmittauksineen.
- Sopimus HEL 2012-015361: Plandent Oy:n edustaminen hammashoitoyksiköiden määräaikaishuoltosopimukset sekä panoraamalaitteiden ja kefalostaattien huollot laadunvarmistusmittauksineen.
Kaikki edellä mainitut sopimukset irtisanotaan päättymään siten, että sopimusten viimeinen voimassaolopäivä on 30.6.2022.
Päätöksen perustelut
Taustaa
Helsingin suun terveydenhuollolla on voimassa vuonna 2014 allekirjoitetut sopimukset kolmen palveluntuottajan kanssa heidän edustamiensa suun terveydenhuollon hammashoitoyksiköiden määräaikaishuolloista ja panoraamalaitteiden sekä kefalostaattien huolloista. Sopimukset on solmittu toistaiseksi voimassa oleviksi.
Sopimusehtojen mukaan irtisanomisaika voidaan neuvotella yhdessä osapuolten kanssa kahden ensimmäisen sopimusvuoden jälkeen. Irtisanominen alkaa kulua irtisanomiskuukautta seuraavan kuukauden 1. päivästä lukien.
Sopimukset eivät ole sisältäneet vikakorjauksia, toiminnan tarkastuksia eivätkä muita suun terveydenhuollossa olevia laitteita.
Hammashoitoyksiköiden määräaikaishuollot ja vikakorjaukset sekä muiden suun terveydenhuollossa käytettävien laitteiden huollot ja korjaukset on kilpailutettu keväällä 2022 ja hankintapäätös hankinnasta on tehty 16.5.2022.
Tavoitteena on, että tarjouskilpailun perusteella solmittavat sopimukset alkavat 1.7.2022. Kaikkien kolmen yrityksen kanssa tullaa solmimiaan kilpailutuksen päätökseen perustuen uudet sopimukset.
Palveluntuottajille lähetetty tieto sopimusten irtisanomisesta
Hankintayksikkö on lähettänyt kaikille kolmelle palveluntuottajalle sähköpostiviestin 17.5.2022 sopimusten tulevasta irtisanomisesta ja aikataulusta.
Kaikki palveluntuottajat ovat hyväksyneet sopimusten irtisanomisen.
Hankintavaltuudet
Terveys- ja päihdepalvelujen johtajan oikeus päättää hankinnasta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.
Detta beslut publicerades 24.05.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Eeva Rantala, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 42539