Hankinta, työntekijätietojen välitys integraatiolle, lisenssikustannus, Medimobi, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-004372
Ärendet har nyare handläggningar
§ 15
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Medimobi: työntekijätietojen välitys integraatiolle + lisenssikustannus

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia hankintalain 15 §:n mukaisena sidosyksikköhankintana Oy Apotti Ab:ltä Medimobi-integraatioon integraatioväylän hetu-tiedon siirtämiseksi Apotti-integraatiossa järjestelmien välillä.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 4 694 euroa.

Hankinnan kustannukset maksetaan Apotti-kehitykseen vuodelle 2022 varatusta määrärahasta.

Päätöksen perustelut

Hankintayksikön ei tarvitse kilpailuttaa hankintojaan lainsäädännön mukaisesti, mikäli se tekee hankinnan hankintalaissa 15 §:ssä tarkoitetulta sidosyksiköltään, vaikka sopimus täyttäisikin hankintalain mukaiset hankintasopimuksen tunnusmerkit.

Helsingin kaupunki käyttää Medimobi-toiminnanohjaussovellusta kotihoitokäyntien aikatauluttamiseen ja optimointiin. Sovelluksella suunnitellaan ja hallinnoidaan kotihoidon käyntitapahtumia ja resursseja. Apotin käyttöönoton myötä Medimobi tulee integroida Apotti-järjestelmään työpöytäintegraationa. Apotti siirtää integraatiossa asiakaskäynnin tiedot Medimobiin, Medimobi aikatauluttaa ja reitittää tarvittavat asiakaskäynnit ja palauttaa suunnitelman Apotti-järjestelmään.

Medimobi -integraation toteutusprojektin aikana ilmeni, ettei hetu-tiedon välittäminen onnistuisikaan Akseli-järjestelmän kautta. Tästä johtuen joudutaan rakentamaan uusi integraatioväylä, jonka kautta myös hetu-tietoja on mahdollista siirtää eri järjestelmien välillä.

Asiantuntija- ja kehitystyön kustannukset ovat yhteensä 2 150 euroa ja käyttöönoton jälkeiset ylläpito- ja lisenssikustannukset ovat 53 euroa kuukaudessa. Kustannukset neljältä vuodelta ovat yhteensä 4 694 euroa.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen Tarjous 15/2022, Versio 1.0, 21.3.2022, Apotti Oy.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 7 §.

Detta beslut publicerades 04.04.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Janne Kettunen, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 26180

janne.p.kettunen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö