Hankinta, minikilpailutus, irtokaluste- ja verhosuunnittelupalvelut, Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti, uudisrakennus

HEL 2022-007242
Ärendet har nyare handläggningar
§ 67
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti uudisrakennukseen liittyvät irtokaluste- ja verhosuunnittelupalveluiden hankinta

Förvaltningschef

Päätös

Hallintopäällikkö päätti, että Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti uudisrakennukseen liittyvät irtokaluste- ja verhosuunnittelupalvelut hankitaan KM Interiors Oy:ltä (Y-tunnus: FI16336086).

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 14 765 euroa.

Irtokaluste- ja suunnittelupalveluiden sopimuskausi päättyy, kun laskutukseen oikeuttava työ on hyväksytysti tehty ja vastaanottotarkastus suoritettu.

Sitova sopimus ei synny vielä hankintapäätöksen tiedoksi antamisella, vaan vasta myöhemmin tehtävällä erillisellä kirjallisella sopimuksella, jonka molemmat osapuolet allekirjoittavat.

Päätöksen perustelut

Tilapalveluyksikkö päätti kilpailuttaa Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin uudisrakennukseen liittyvien irtokaluste- ja verhosuunnittelupalveluiden hankinnan kevennetyllä kilpailutuksella, perustuen Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan puitejärjestelyyn HEL 2019-012769 yksilöimättömistä sisustussuunnittelupalveluista ajalle 1.2.2020 - 31.1.2022. Tarjouspyyntö (Liite 1) lähettiin puitejärjestelyn mukaisille toimijoille 27.4.2022 ja tarjoukset pyydettiin jättämään 16.5.2022 klo 12.00 mennessä.

Tarjouksen jättivät määräaikaan mennessä kuusi (6) tarjoajaa. Tarjouksen jättäneet yritykset olivat Innovarch Oy, FCG Oy, KM Interiors Oy, Main Interiors Oy, Profit Interiors Oy sekä Sistem Oy. Kaikki tarjouksen jättäneet yritykset olivat puitejärjestelyyn hyväksyttyjä sopimustoimittajia.

Alla listattujen sopimustoimittajien jättämien tarjousten kesken suoritettiin hintaperusteinen arviointipisteytys ja valittiin eniten pisteitä saanut palveluntarjoaja. (Liite 2)

KM Interiors Oy: n tarjous vastasi tarjouspyynnön sisältöä sekä hinnallisin että kokemusvaatimusten kriteerein. Valitun palveluntarjoajan soveltuvuusvaatimukset on tarkastettu puitejärjestelyn yhteydessä.

Hankittavat irtokaluste- ja verhosuunnittelupalvelut koskevat Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti uudisrakennuksen töitä. Edellä mainitut palvelut hankitaan noudattaen sisustussuunnittelun tehtäväluetteloa (RT 10-11192) tarjouspyynnön liitteessä mainituin tarkennuksin.

Detta beslut publicerades 03.06.2022

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tiina Tynkkynen, sisustusarkkitehti, puhelin: 09 310 23121

tiina.tynkkynen@hel.fi

Beslutsfattare

Marko Enberg
hallintopäällikkö

Bilagor

1. Tarjouspyyntö Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti
Bilagan publiceras inte på internet.
2. Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin irtokalustesuunnittelun hintavertailu
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.