Vuokraus, vesialue, Mustikkamaa, MyLux Oy

HEL 2022-007273
Ärendet har nyare handläggningar
§ 46

Tilapäinen vesialueen, noin 145 m², vuokraaminen MyLux Oy:lle, 19. kaupunginosasta (Mustikkamaa), Mustikkamaantie 2, kahvilalaivatoimintaa varten, 1.5.2022 lukien

Teamchef

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata MyLux Oy:lle (Y-tunnus 2906982-9) noin 145 m²:n suuruisen vesialueen kahvilalaivan toimintaa varten. Alue sijaitsee 19. kaupunginosassa, Mustikkamaa, Mustikkamaantie 2, liitekartan mukaisesti.

Vuokraus on voimassa 01.05.2022 -30.4.2023 liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

Vuokralaisen purkuoikeuden osalta noudatetaan, mitä maanvuokralain (258/1966) 20 §:ssä säädetään.

Sen lisäksi, mitä maanvuokralaissa säädetään vuokranantajan purkuoikeudesta, vuokranantajalla on oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi vuokralaisen olennaisen laiminlyönnin vuoksi.

Alueesta peritään vuokraa Kesäkaudelta 1.4.-31.10 väliseltä ajalta 500 euron kuukausivuokraa (500 euroa/500 m2 vesialuetta/kk) ja talvikaudelta 1.11.- 31.3. väliseltä ajalta maksetaan 250 euron kuukausivuokra (250 euroa/500 m2 vesialuetta/kk).

Vuokra muodostuu seuraavasti: kesä- ja talviajasta yhteensä (alv 0%), 7x500e= 3500e + 5x250e= 1250e. Vuokra on yhteensä 4750e/vuosi ja 395,83 euroa kuukaudessa. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vesialueen vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Alue vuokrataan MyLux Oy:lle, joka saa käyttää aluetta kahvilalaivan toimintaa varten. Vuokralainen on lähettänyt vesialueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueen käyttöä koskevan vesialueen vuokasopimuksen sopimusehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238 hinnaston mukaiseen vyöhykkeen 2 vesialueiden vuokrausten hintaan.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

Detta beslut publicerades 08.06.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544

hannele.virta@hel.fi

Beslutsfattare

Suvi Tuiskunen
tiimipäällikkö

Bilagor

1. Liite 1 Hakemus
Bilagan publiceras inte på internet.
3. Liite 3 Sopimus
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.