Vuokraus, vaihtolava ja hiekkasiilo, Laivakatu 2, Hernesaarenranta, Länsisatama, Kotikatu Oy

HEL 2022-007313
Ärendet har nyare handläggningar
§ 43

Maa-alueen, noin 200m², vuokraaminen Kotikatu Oy:lle, 20. kaupunginosasta, Länsisatama, Hernesaarenranta, 1.5.2022 lukien

Teamchef

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Kotikatu Oy:lle (Y-tunnus 0743414-3) noin 200 m²:n suuruisen alueen siilon ja vaihtolavojen sijoittamista varten. Alue sijaitsee 20. kaupunginosassa, Länsisatama, osoitteessa Hernesaarenranta, kortteli 20181 tontilla1, alue on kaavan mukaista teollisuus ja varastorakennusten korttelialuetta (T-aluetta) liitekartan mukaisesti.

Vuokrasopimus on voimassa 1.5.2022 lukien toistaiseksi kahden (2) viikon molemminpuolisin irtisanomisajoin liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

1.5.2022 lähtien alueesta peritään 2964,60euroa vuosivuokraa, joka muodostuu seuraavasti:
2 x300euroa/vuosi/siilo =600euroa/+ 2x300euroa/vuosi/vaihtolavat sekä muu vuokra-alue 173 m² x 0,85euroa/m²/kk =147,05euroa/kk on 1764,60euroa/vuosi. Veloitus 1200euroa + 1764,60euroa/vuosi =2964,60euroa/vuosi yhteensä.

Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Kotikatu Oy on toimittanut kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen liitteineen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen vuokrausehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen siilon ja vaihtolavojen vuosivuokra on 300euroa/siilo/vaihtolava/vuosi ja rakentamattoman alueen neliövuokrahinta on 0,85euroa/ m²/kk.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

Detta beslut publicerades 02.06.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544

hannele.virta@hel.fi

Beslutsfattare

Suvi Tuiskunen
tiimipäällikkö

Bilagor

1. Liite 1 Hakemus
Bilagan publiceras inte på internet.
3. Liite 3 Sopimus
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.