Hankinta, suun terveydenhuollon kuvantamisratkaisun yhteishankinnan valmistelun ja hankinnan toteutustyö

HEL 2022-007672
Ärendet har nyare handläggningar
§ 26
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Suun terveydenhuollon kuvantamisratkaisun yhteishankinnan valmistelun ja hankinnan toteutustyön hankinta

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia ja tilata Oy Apotti Ab:ltä suun terveydenhuollon kuvantamistoiminnon hankinnan valmistelun ja toteutuksen.

Hankinnan kustannukset ovat 76 415,85 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Helsingin sosiaali- ja terveystoimialan suun terveydenhuollon kuvantamisessa on tarve uusia kuvantamisjärjestelmä, koska nykyinen ratkaisu on elinkaarensa lopussa ja olemassa olevia kehittämistarpeita ei voida toteuttaa.

Oy Apotti Ab on käynnistänyt toteutuksesta yhteishankinnan, koska myös muissa Apotti-organisaatioissa on tunnistettu yhtäläisiä kehittämistarpeita.

Oy Apotti Ab toimii järjestelmähankinnan toteuttavana hankintayksikkönä ja aiheutuvat kulut jaetaan järjestelmää käyttävien organisaatioiden kanssa omistusosuuksittain. Suun terveydenhuollon kuvantamisen järjestelmä on laajennus Apotti-palveluihin, ja se integroidaan Apotti-järjestelmään.

Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala on sitoutunut hallintojohtajan kirjeellä 6.4.2022 hankkimaan suun terveydenhuollon kuvantamisratkaisun Oy Apotti Ab:ltä myöhemmin tehtävän sidosyksikköhankintapäätöksen mukaisesti.

Tämä hankinta kohdentuu ratkaisun hankinnan 2-vaiheeseen, jossa Oy Apotti Ab tuottaa hankinnan vaatimusmäärittelyn ja palvelukuvaukset sekä toteuttaa hankinnan ja tuottaa sopimuksen valitun toimittajan kanssa.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen 25/2022. Tätä vaihetta on edeltänyt hankintamallin valmistelu, jonka kustannukset Helsingille olivat 12 262,55 euroa. Vaiheen 1 ja vaiheen 2 kustannukset Helsingin osalta ovat yhteensä 88 678,40 euroa.

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan keskitetyistä ATK- investointimäärärahoista kohdalta Apotti-kehitys.

Hankintaan ei sovelleta hankintalakia, koska kyseessä on hankintalain 1397/2016 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.

Detta beslut publicerades 10.06.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Raija Viskari, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 49042

raija.viskari@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö