Hankinta, puitejärjestely, teollisten kylmälaitteistojen huolto- ja asennustyöt, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala
Kylmälaitteistojen huolto- ja asennustöiden puitesopimus
Päätös
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti
A
hyväksyä Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan hallinnoimien kiinteistöjen kylmälaitteistojen huolto- ja asennustöiden hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot sekä oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan tekemään tarvittaessa tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä, vähäisiä muutoksia sekä
B
oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntajohtajan
- tekemään hankinnasta päätöksen
- päättämään optiokausien käyttöönotosta
- allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset.
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta tarkasti pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Kiinteistöjen kylmälaitteistojen huolto- ja asennustöiden hankintojen arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudelle 12 kuukautta mukaan lukien mahdolliset kolme (3) 12 kuukauden optiokautta on enintään 2 200 000 euroa.
Hankinnan kohde
Hankinnan kohteena ovat kiinteistöjen Kylmälaitteistojen huolto- ja asennustyöt puitesopimusaikana 2023–2027.
Tarjouskilpailu
Hankinnasta järjestetään tarjouskilpailu lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) mukaisella avoimella menettelyllä.
Hankinta toteutetaan puitesopimuksella, joka on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen.
- Ammoniakkilaitokset: Oulunkylän, Käpylän, Kontulan ja Lassilan liikuntapuisto sekä Brahenkenttä.
- Hiilidioksidilaitokset: Jätkäsaaren, Lauttasaaren ja Pirkkolan liikuntapuisto.
- Synteettiset kylmälaitokset: Pukinmäen ja Laajasalon liikuntapuisto.
Osa-alueita voi tarjota yhdessä tai erikseen.
Tarjouskilpailun perusteella valitaan jokaiseen osa-alueeseen, jos mahdollista kolme (3) puitesopimusurakoitsijaa, joilta tilataan huolto- ja asennustöitä etusijajärjestyksen perusteella. Halvin hinta on etusijalla ja laatu on määritelty vähimmäisvaatimuksissa.
Hankintalain (1397/2016) 60 §:n ja 138 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi(Länk leder till extern tjänst), joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä.
Detta beslut publicerades 02.11.2023
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 150, 151, 154 (A), 155, 156 (A), 157, 158, 159 ja 160 §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 152, 153, 154 (B) ja 156 (B) §:t.
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Harri Uusimäki, ylläpitoyksikön päällikkö, puhelin: 09 310 87502
Vesa Pirha, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 36408