Hankinta, tuetun aikuisten perusopetusryhmän järjestäminen, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös aikuisten perusopetusryhmän yhteistyöjärjestelyihin liittyvistä hankinnoista
Päätös
Lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön johtaja päätti hyväksyä tuetun aikuisten perusopetusryhmän yhteistyöjärjestelyihin liittyvät hankinnat. Yhteistyöstä sovitaan sopimuksella, jonka osapuolina ovat Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön palvelukokonaisuus (Helsingin aikuislukio) ja Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö sr. Liitteenä on yhteistyötä koskeva sopimus.
Sopimus astuu voimaan kummankin osapuolen allekirjoitettua sen. Sopimus on voimassa 31.5.2023 asti, jonka jälkeen yhteistyötä arvioidaan. Yhteistyöjärjestelyissä Helsingin aikuislukio vastaa opetuksesta ja tutkinnon suorittamiseen liittyvistä asioista sekä opettajaresurssista. Diakonissalaitos vastaa valmennuksesta tarjoten yhteistyölle 0,5 htv valmentajaresurssin. Opettaja ja valmentaja toimivat työparina.
Aikuislukio maksaa Diakonissalaitokselle toimitilakuluja 1.9.2022 alkaen 700 €/kk eli sopimuskauden aikana yhteensä 6 300 €. Toimitilakulut sisältävät ryhmätilan vuokran ja muut toimitilakulut sekä muiden tilojen käytön yhteisöllisesti. Tilat tarjoavat kohderyhmän nuorille oppimisympäristön, joka ei ole koulumainen/luokkamainen sekä mahdollistaa muiden tiloissa olevien toimintojen ja palvelujen hyödyntämisen.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet asiasta liitteenä olevan sopimuksen.
Päätöksen perustelut
Suunnitellun hankinnan arvo ei ylitä hankintalain mukaista kynnysarvoa (laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016 § 25). Hankinnan suunniteltu kokonaisarvo kahdelle vuodelle jää alle 60 000 euron ja vuosittainen maksimiarvo alle 30 000 euron. Hankintayksiköllä ei ole näin ollen velvollisuutta kilpailuttaa palvelua hankintalain mukaisesti. Kyseessä on pienhankinta.
Hankinnan tarkoituksena on pilotoida yhteistyötä, jolla tarjotaan osalle aikuisten perusopetuksen opiskelijoista oppilaitosmuotoista opetusta tuetumpi koulutuskokonaisuus, joka sisältäisi pienryhmäopetusta ja valmennuksellista tukea niille opiskelijoille, joilla opintoihin kiinnittymiseen liittyvä tuen tarve on suurta. Diakonissalaitos on yhteistyötä varten hakenut ja sille on myönnetty työpajatoiminnan avustus, jonka puitteissa Diakonissalaitos tarjoaa yhteistyölle 0,5 htv valmennusresurssin.
Hankittavaa palvelua ei vastaavalla laajuudella järjestä muut toimijat. Diakonissalaitos tuntee toiminnan ja sillä on aiempaa kokemusta vastaavan toiminnan järjestämistä. Yhteistyötä on tehty myös Stadin ammatti- ja aikuisopiston VALMA-koulutuksen kanssa.
Kasvatus- ja koulutuslautakunnan päättämien hankintavaltuuksien mukaisesti lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön johtaja päättää palvelualueensa hankinnoista 200 000 euroon asti.
Detta beslut publicerades 20.06.2022
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Anssi Ahlberg, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 22241