Vuokraus, lisävuokra, Päiväkoti Leppäsuo ja Päiväkoti Lapinlahti, Hietaniemenkatu 9, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala

HEL 2022-008332
Ärendet har nyare handläggningar
§ 38
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vuokraus, lisävuokra, Päiväkoti Leppäsuo ja Päiväkoti Lapinlahti, Hietaniemenkatu 9, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala

Enhetschef

Päätös

Yksikön päällikkö päätti periä lisävuokraa kasvatuksen ja koulutuksen toimialan päiväkoti Leppäsuolta ja päiväkoti Lapinlahdelta, Hietaniemenkatu 9, toiminnallisista muutostöitä, hankenumero 2821P21537, 1593 €/kk, 10 vuoden ajan alkaen 1.1.2022 ja päättyen 31.12.2031. Lisävuokra kohdistuu sopimukselle 211023186.

Päätöksen perustelut

Päiväkoti Leppäsuon ja Päiväkoti Lapinlahden päiväkotikiinteistön alakertaan rakennettiin 2021 vuoden aikana vaunukatokset, jotka helpottavat pienten lasten rattaiden säilyttämistä organisoidusti ja turvallisesti. Ennen hanketta vaunukatosta ei ollut lainkaan, vaan rattaita ja vaunuja säilytettiin päiväkotien porttikäytävässä. Vaunukatoshankkeen kokonaiskustannukset olivat noin 300 000 euroa, joista kasvatuksen ja koulutuksen toimialan maksettavia ovat 165 000 euroa. Loput suoritettiin ylläpidon puolelta, mm. pihakannen veden eristykset.

Hanke toteutettiin vuoden 2021 aikana, joten lisävuokraa peritään alkaen 1.1.2022.

Mikäli vuokrasopimus päättyy ennen lisävuokran maksuajan 31.12.2031 päättymistä, vuokralainen sitoutuu maksamaan kaupunkiympäristön toimialalle vuokrasopimuksen päättymispäivän ja lisävuokran maksuajan päättymispäivän väliseltä ajalta muodostuvan lisävuokran.

Toimivalta

Kaupunkiympäristön toimialan toimintasäännön mukaan asiakkuusyksikkö 1 vastaa tilojen järjestämisestä kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle asiakkaan tarpeen ja sovittujen käytäntöjen mukaisesti.

Detta beslut publicerades 22.06.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Harriet Andersson, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32429

harriet.andersson@hel.fi

Beslutsfattare

Päivi Etelämäki
yksikön päällikkö