Sääntöohjaus, toimintasäännön muuttaminen, keskushallinto, kaupunginkanslia 1.9.2022 lukien

HEL 2022-010114
Ärendet har nyare handläggningar
§ 165

Kaupunginkanslian toimintasääntö 1.9.2022 lukien

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö hyväksyi kaupunginkanslian toimintasäännön 1.9.2022 lukien liitteen 1 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Toimintasääntöön on tarpeen tehdä strategiaosaston digitalisaatioyksikköä ja kelpoisuusvaatimuksia koskevia muutoksia.

Strategiaosastoa koskevat muutokset 1.9.2022 lukien

Sovelluspalvelut on toiminut strategiaosaston digitalisaatioyksikön digitaalinen perusta –tiimin alatiiminä. Digitaalisen perustan yhtiöittämisprosessin yhteydessä on linjattu, että sovelluspalvelut jää strategiaosastolle. Sovelluspalvelut tuottaa kriittisiä kaupunkiyhteisiä palveluita, mm. parhaillaan käynnissä ja suunnitteilla olevia laajoja transformaatioprojekteja.

Sovelluspalvelut siirtyvät tiimiksi digitalisaatioyksikköön digitalisaatiojohtajan alle. Näin taataan hyvä näkyvyys kaupunkiyhteisiin sovelluspalveluihin ja hankkeisiin sekä suora keskusteluyhteys digitalisaatioyksikön johdon kanssa.

Kelpoisuusvaatimuksia koskevat muutokset 1.9.2022 lukien

Kansliapäällikkö on tarkastellut kelpoisuusvaatimuksia elinkeino-osaston yrityspalveluiden yksikön päällikön osalta vastaamaan tehtävässä tarvittavaa koulutustasoa.

Yhteistoimintamenettely

Strategiaosastoa koskevia muutoksia on käsitelty kaupunginkanslian henkilöstötoimikunnassa 15.8.2022 ja yhteistoimintamenettely on todettu toteutuneeksi.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 5 kohdan mukaan kansliapäällikkö hyväksyy kaupunginkanslian toimintasäännön. Toimintasäännössä annetaan määräykset osastotasoa
alemmasta organisaatiosta ja esihenkilöistä, toimivaltuuksista sekä johtoryhmistä.

Detta beslut publicerades 01.09.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Saara Nirkko, hallintoasiantuntija, puhelin: 09 310 26312

saara.nirkko@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Antti Peltonen
va. hallintojohtaja