Virkasuhteen täyttäminen, Pelastuslaitos, operatiivisten palveluiden yksikkö, palopäälliköiden virat, työavain PEL-02-16-22

HEL 2022-010134
Ärendet har nyare handläggningar
§ 13
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Virkasuhteen täyttäminen, Pelastuslaitos, Palopäällikkö virka (operatiivisten palveluiden yksikkö), työavain PEL-02-16-22

Räddningsdirektör

Päätös

Pelastusjohtaja päätti ottaa operatiivisten palveluiden yksikön palopäällikön virkaan ********** 4338,88 € euron tehtäväkohtaisella palkalla. Virkaan otettavan henkilön kanssa sovitaan erikseen ajankohdasta, jolloin hän ottaa viran vastaan.

Mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole Helsingin kaupungin palveluksessa eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, päätös on ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Tällaisen virkaan otettavan henkilön on esitettävä hyväksyttävä arvio edellytyksistä hoitaa virkaan kuuluvia tehtäviä 30 päivän kuluessa virkaanottopäätöksen tiedoksisaannista.

Päätöksen perustelut

Pelastuslaitoksen toimintasäännön mukaan pelastusjohtaja ottaa virkaan osastonsa henkilökunnan.

Virka oli julkisesti haettavana 28.6.-27.7.2022. Hakuilmoitus julkaistiin kaupungin rekrytointisivuilla osoitteessa helsinkirekry.fi ja TE-palveluissa.

Hakuilmoituksen mukaiset viran kelpoisuusehdot ovat:

- Pelastusalan päällystötutkinto (AMK) tai muu soveltuva alempi korkeakoulututkinto
- Kokemusta pelastustoimen, ensihoitopalvelun, terveydenhuollon tai turvallisuusviranomaisen johtamistehtävistä.
- Hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen ja kirjallinen taito.
- B-luokan ajokortti.

Virkaa täytettäessä on varsinaisten kelpoisuusehtojen lisäksi huomioitava perustuslain 125 §:ssä säädetyt yleiset nimitysperusteet julkisiin virkoihin eli taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Edellä mainittujen kelpoisuusehtojen ja nimitysperusteiden lisäksi hakuilmoituksessa todettiin, että hakijalle eduksi katsotaan kokemus pelastustoiminnan, kiireellisen ensihoidon tai akuutin terveydenhuollon palvelutuotannosta ja näkemyksellisyys operatiivisen palvelutuotannon kehittämismahdollisuuksista.

Hakijalta toivottiin myös kokemusta haettavan tehtävän tasoisesta esihenkilötehtävästä sekä kykyä perustellusti, ennakkoluulottomasti ja rakentavasti kyseenalaistaa ja kehittää vakiintuneitakin toimintamalleja. Hakijalta toivottiin löytyvän pitkäjänteisyyttä viedä muutoksia eteenpäin, vaikka välillä kohtaisikin vastoinkäymisiä. Eduksi luettiin kyky kommunikoida sujuvasti englannin tai ruotsin kielellä, sekä kykyä viestiä ja kommunikoida asioista ennakoivasti etenkin muuttuvissa tilanteissa.

Hakuilmoituksessa tuotiin esille, että arvostamme laaja-alaista koulutusta sekä hakijan halua kehittää omaa osaamistaan. Hakijalta arvostetaan vankkaa kokemusta yhdeltä tai useammalta seuraavista osa-alueista: sopimuspalokuntatoiminnan ohjaaminen ja johtaminen, laaja-alainen resurssi- ja työvuorosuunnittelu, Sarastia- tai Numeron -järjestelmien käyttö, prosessit ja niiden kehittäminen, projektiosaaminen, tutkimus- ja kehittämistoiminta, kalusto- ja materiaalihankinnat, työterveyshuollon kehittäminen ja koordinointi palvelutuotannossa.

Hakijalta odotettiin, että hän on taitava ja innostunut ihmisten johtaja. Helsingin kaupungin johtamistyötä ohjaavat johtamisen kulmakivet; näkemyksellisyys, innostus, linjakkuus ja toimeenpanokyky. Nämä kulmakivet määrittävät hänen työtapaansa ja hän on tottunut työskentelemään valmentavalla otteella huomioiden ihmisten erilaisuuden ja voimavarat. Häneltä löytyy tahtoa ja kyvykkyyttä johtaa henkilöstön työhyvinvointia ja kehittää työyhteisöä sekä hän osaa kohdata erilaisia ihmisiä, tilanteita ja odotuksia. Ennen kaikkea hän osaa rakentaa luottamusta ja yhteisöllisyyttä vaihtelevissa tilanteissa.

Hakijalta odotettiin myös kykyä ja halua rakentaa luontevasti yhteistyötä, niin pelastuslaitoksen sisällä kuin ulkoisten sidosryhmien kanssa, toimien verkostoissa rakentavasti ja tuloksellisesti. Hänellä tulisi olla taito ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän ymmärtää tutkimuksen ja tietojohtamisen roolin kehittämisen perustana ja hyödyntää niitä vahvasti myös omassa johtamisessa.

Ennen virkasuhteen alkamista valitun tulee toimittaa työterveyshuollon lausunto tehtävään soveltuvuudesta. Virkaan valinnan ehtona ovat hyväksytty turvallisuusselvityslain (726/2014) mukainen perusmuotoinen turvallisuusselvitys ja huumausainetestaus. Virassa on 6 kuukauden
koeaika.

Hakijat ja rekrytointiprosessi

Virkaa haki määräaikaan mennessä viisitoista hakijaa:

**********

Kaikki hakijat eivät täyttäneen kelpoisuusvaatimuksia.

Hakemusten perusteella haastatteluihin kutsuttiin seuraavat kahdeksan hakijaa:

**********

Haastattelut suoritettiin 9.8. ja 12.8.2022. Hakijoita haastatteli pelastusjohtaja Vesa Halonen ja pelastustoiminnan palveluiden yksikön päällikkö Marko Rostedt.

Arviointi

********** on pitkä ja erittäin monipuolinen työkokemus Helsingin kaupungin pelastuslaitoksella. Tällä hetkellä hän työskentelee palopäällikkönä. Ennen palopäällikön tehtävää hän on toiminut pelastuslaitoksella mm. viestintäpäällikkönä, kehittämispäällikkönä, lääkintäyksikön päällikkönä sekä palomestarina. Hänellä on haastattelun perusteella realistinen käsitys pelastustoiminnan ja ensihoidon palvelutuotannosta nykytilasta ja kehittämistarpeista. Hänellä on erittäin vankka tausta prosessien ja toiminteiden kehittämisestä sekä projektiosaamisesta. Hänen laaja-alainen koulutuksensa (mm. DI, YAMK, eMBA, Laatujohtaminen) sekä työkokemus tukevat palvelutuotannon laadullista tutkimus- ja kehittämistoimintaa. Tutkimus- ja kehittämistoimintaa pidetään erittäin tärkeänä osana tietojohtamista, jonka avulla pelastuslaitoksen toimintaa kehitetään. Hän on toiminut aikaisemmin viestintäpäällikkönä, joka on luonut vankan osaamisen viestinnästä, jota hän hyödyntää sitä taitavasti arjen johtamisessa. ********** on taitava verkostoituja eri sidosryhmien välillä. Hänellä on selkeä kuva työhyvinvoinnin tärkeydestä henkilöstön hyvinvoinninkehittämisessä ja hänellä koulutuksen ja kokemuksen kautta hankittu kyky kriittisesti arvioida nykyisten palvelutuotannon prosessien kehittämistarpeita.

********** valintaa palopäällikön virkaan puoltaa ansiovertailun sekä haastattelun perusteella saatu kokonaisarvio. Hänen laaja-alainen koulutuksensa sekä työkokemus palvelutuotannon johtamisesta ja kehittämisestä tukevat hänen valintaansa. Hakijalla on poikkeuksellinen monipuolinen ja vahva työkokemus pelastuslaitoksen erilaisista päällikkötasoisista tehtävistä. Hakijan viestintäpäällikön kokemus vahvistaa pelastuslaitoksen palvelutuotannon viestinnällistä osaamista. Kehittämispäällikön sekä muissa päällikkötehtävissä kertynyt kehittämiskokemus tukee pelastuslaitoksen tietojohtamista sekä vahvistaa palvelutuotannon analyyttistä ja tietoon perustuvaa päätöksentekoa.

********** on pitkä ja laaja-alainen kokemus terveydenhuollon eri tehtävistä. Hakija omaan erittäin vankan kokemuksen terveydenhuollon resurssisuunnittelusta, jossa henkilöstön määrä on ollut hyvin suuri. Tällä hetkellä hän työskentelee palopäällikkönä. Ennen palopäällikön tehtävää hakija on toiminut Vantaan kaupungin resurssikeskuksen päällikkönä ja Jorvin ensiavun osaston- sekä apulaisosastonhoitajana. Hänellä on poikkeuksellisen vahva näkemys siitä, miten ensihoidon työvuorosuunnittelua saadaan kehitettyä henkilöstön hyvinvointia tukevaksi sekä samalla kustannustehokkaammaksi. Hänellä on vankka kokemus terveydenhuollon henkilöstöhallinnosta sekä siihen liittyvistä säännöksistä ja määräyksistä. Hänellä on koulutuksen ja kokemuksen tuomaa ymmärrystä henkilöstöhallinnollisten asioiden tärkeydestä palvelutuotannossa. Hänellä on myös selkeä kuva henkilöstönjohtamisen nykylinjauksista sekä viestinnän tärkeydestä organisaation toimivuuden varmistamiseksi. Hänellä on erittäin laaja kokemus erilaisten henkilöstöhallinnollisten prosessien läpiviemisestä ja suunnittelusta. ********** on kokenut projektien läpiviejä ja jalkauttaja. Hänellä on selkeä näkemys siitä, miten henkilöstö kohdataan haasteellisissa esihenkilötilanteissa ja miten esihenkilötyötä ja henkilöstön johtamisprosesseja voidaan kehittää työhyvinvointia tukevasti. Hän on erittäin kokenut esihenkilötyössä. Hän on helposti lähestyttävä, avoin sekä positiivinen henkilö. Hän pystyy analyyttisesti käsittelemään eri tilanteiden vaikuttavuutta henkilöstön hyvinvointiin.

Ansiovertailun sekä haastattelun perusteella saatu kokonaisarvio tukee ********** valintaa palopäällikön virkaan. Hakijan pitkä ja laaja-alainen työkokemus terveydenhuollon eri tahojen resurssisuunnittelusta ja kokemus palvelutuotannon henkilöstöjohtamisesta erottaa hänet positiivisesti muista hakijoista. Hakijan palvelutuotannon pitkä johtamis- esihenkilökokemus sekä terveydenhuollon hallinto- ja henkilöstöasioiden vahva osaaminen tulevat tukemaan ja täydentämään erinomaisesti pelastuslaitoksen operatiivisen palvelutuotannon johtamisosaamista.

********** on pitkä ja monipuolinen työkokemus pelastustoimen eri tehtävistä Helsingin kaupungin pelastuslaitoksella. Tällä hetkellä hän työskentelee palopäällikkönä. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Helsingin kaupungin pelastuskoululla koulutuspalomestarina. Hänellä on haastattelun perusteella erinomainen käsitys pelastustoiminnan ja ensihoidon palvelutuotannon nykytilasta ja kehittämistarpeista. Hänellä on erittäin vahva kokemus Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen operatiivisesta resurssisuunnittelusta sekä resurssisuunnitteluun liittyvien ohjelmistojen hyödynnettävyydestä palvelutuotannossa ja palvelutuotannon suunnittelusta. Laaja-alainen resurssisuunnittelu on kohdistunut yli 500 henkilön organisaatioon, jossa työskentelee niin pelastajia kuin ensihoitajia. Hakijan vahvuutena voidaan pitää vankkaa käytännön kokemusta palvelutuotannon johtamisesta, esihenkilötyöstä, esihenkilötyön tukemisesta sekä erityisesti hänen ihmisläheisyyttään. Hänen kokemuksensa pelastuskoulun opettajana tukee erinomaisesti palvelutuotannon päivittäistoiminnan suunnittelua ja toteutusta. Hänellä on selkeä näkemys siitä, miten työterveys tulee linkittää pelastuslaitoksen päivittäiseen toimintaan, jotta henkilöstön työkykyä ja -hyvinvointia voidaan tukea varhaisessa vaiheessa. Hän tunnistaa hyvin palvelutuotannon työkykyjohtamisen haasteet ja mahdollisuudet. ********** pystyi haastattelussa avaamaan erittäin hyvin näkemyksiään palvelutuotannon kehittämisestä sekä toi esille vankan ammattitaidon palvelutuotannon johtamisesta ja esihenkilötyön tukemisesta.

Hakijasta tehty kokonaisarvio tukee hakijan valintaa palopäällikön virkaan. Hakijan vankka kokemus laaja-alaisesta resurssisuunnittelusta suuren pelastuslaitoksen vastuullisena henkilönä, kokemus palvelutuotannon johtamisesta ja Pelastuskoulussa tukevat hänen valintaansa. Hakijan näkemykset palvelutuotannon kehittämisestä ja monipuolinen kokemus palvelutuotannon ja työterveyshuollon yhteistyön tekemisestä sekä kehittämisestä vahvistavat erinomaisella tavalla jatkossa operatiivisen palvelutuotannon johtamisosaamista.

********** on pitkä ja monipuolinen työkokemus pelastustoimen eri tehtävistä Helsingin kaupungin pelastuslaitoksella. Tällä hetkellä hän työskentelee palopäällikkönä. Sitä ennen hän on työskennellyt palomestarina ja vaarallisten aineiden pelastusprosessin (CBRN) kansallisen tason erityisasiantuntijana. Hänellä on haastattelun perusteella selkeä käsitys pelastustoiminnan ja ensihoidon palvelutuotannon nykytilasta ja kehittämistarpeista. Hän hallitsee isojen henkilöstömäärien resurssisuunnittelun ja ymmärtää siihen liittyvät lainalaisuudet suuressa pelastuslaitoksessa. Hänellä on vahva näkemys erilaisten henkilöstötilanteiden hallinnasta ja niihin liittyvistä hallinnollisista prosesseista. Hän hallitsee laaja-alaisten ja pitkäkestoisten projektien koordinoinnin sekä hän on ollut mukana kehittämässä merkittäviä prosesseja pelastuslaitoksella, joissa on ollut mukana useita viranomaistahoja sekä sidosryhmiä. Hän on erittäin hyvin verkostoinut eri sidosryhmien kanssa, mikä tukee palvelutuotannon esihenkilötyötä. Hän omaa erittäin hyvät henkilöstöjohtamisen taidot sekä erinomaiset viestinnälliset taidot. Lisäksi hänellä on vahva osaaminen ja ymmärrys sopimuspalokuntatoiminnan kehittämisestä ja sen merkityksestä eri tilanteissa. ********** toi haastattelussa selkeästi esille palvelutuotannon toiminnan kriittiset osatekijät ja miten niitä tulee kehittää ja ylläpitää tulevaisuudessa.

Ansiovertailun sekä haastattelun perusteella tehty kokonaisarvio tukee ********** valintaa palopäällikön virkaan. Hakijan vankka työkokemus palvelutuotannon johtamisesta, vahva osaaminen lähiesimiestyöstä sekä lähiesihenkilötyön tukemisesta tukevat erinomaisesti hakijan valintaa. Hakijan osaaminen ja kokemus sopimuspalokunta toiminnan ja sen kehittämisen johtamisesta ja koordinoinnista palopäällikkönä on poikkeuksellisen korkeatasoista. Tämän kaltainen osaaminen ja kokemus täydentävät eriomaisesti pelastuslaitoksen kykyä kehittää ja johtaa jatkossa sopimuspalokuntatoimintaa.

********** on monipuolinen kokemus pelastuslaitoksen eri esihenkilötehtävistä. Tällä hetkellä hän työskentelee teknisenä palopäällikkönä Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksella. Tätä ennen hän on työskennellyt mm. palvelutuotannossa palopäällikkönä ja palomestarina, sekä muissa pelastustoiminnan tehtävissä, kuten teknisenä palopäällikkönä Hänellä on kokemusta palvelutuotannon hallinnollisesta johtamisesta palopäällikkötasolta. Hänen laaja-alainen kokemuksensa koostuu operatiivisen, riskienhallinnan sekä tukipalveluiden tehtävistä. Hänellä on kirkas näkemys palvelutuotannon toimintojen seurannasta ja kehittämisestä suuressa pelastuslaitoksessa. Hänellä on vahva osaaminen suurten henkilömäärien resurssisuunnittelusta, niin pelastuksen kuin ensihoitajien osalta. Hänen vahvuutenansa voidaan pitää myös molempien kotimaisten kielten vahvaa osaamista. ********** omaa laajan kokemuksen pelastuslaitoksen kalusto- ja materiaalihankinnoista, aina pelastusyksiköiden hankinnoista pienemmän kaluston hankintoihin. Hän on helposti lähestyttävä persoona, joka osaa ottaa huomioon henkilöstön tarpeet päivittäisessä esihenkilötyössä. ********** toi haastatellussa hyvin esille palopäällikön tehtävissä vaadittavan toimeenpanokyvyn sekä nosti selkeästi esiin palvelutuotannon tulevaisuuden haasteita ja niihin vaadittavia ratkaisuja. Hän hallitsee hyvin palvelutuotannon työkykyjohtamisen haasteet ja mahdollisuudet.

********** valintaa palopäällikön virkaan puoltaa ansiovertailun sekä haastattelun perusteella saatu kokonaisarvio. Hakijan laaja-alainen osaaminen operatiivisen palvelutuotannon johtamisesta ja tuloksellisesta resurssisuunnittelusta suuressa pelastuslaitoksessa sekä laaja-alainen työkokemus pelastuslaitoksen eri tehtävissä tukevat valintaa. Hakijan osaaminen pelastuslaitoksen kalusto- ja materiaalihankinnoista sekä molempien kotimaisten kielien sujuva osaaminen täydentävät erinomaisesti operatiivisen palvelutuotannon osaamista.

********** on pitkä ura Helsingin kaupungin pelastuslaitoksella eri tehtävistä eri tehtävistä. Tällä hetkellä hän toimii Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen pelastuskoulun johtajana. Sitä ennen hän on toiminut pelastuskoulun opettajana ja palomestarina. Hänellä on vankka taito osaamisen kehittämiseen ja sen arviointiin sekä vahva näkemyksellisyys osaamisen kehittämisen tarpeellisuudesta palvelutuotannossa. Hän on kokenut lähiesihenkilö, jolla on vahva näkemys lähiesihenkilötyön tärkeydestä osana palvelutuotannon pääprosesseja. Hän on helposti lähestyttävä, rauhallinen sekä selkeä sanainen keskustelija. Hänen vahvuutenaan voidaan nähdä pitkä kokemus operatiivisesta pelastustoimesta ja näkemys pelastustoimen nykytilasta sekä toiminta-alueen vankka tuntemus. Hänen kokemuksensa palvelutuotannon resurssisuunnittelusta sekä osaamisensa palvelutuotannon hallinnollisesta johtamisesta koostuu pääsääntöisesti päivystävän palomestarin työtehtävistä, josta hänellä on pitkä työkokemus. Kokonaisuutena arvioiden hänen kokemuksensa palvelutuotannon hallinnollisesta johtamisesta, laaja-alaisesta resurssisuunnittelusta ja muista arvioinnissa hakijoiden eduksi huomioitavista seikoista ei yllä virkaan valittavien henkilöiden tasolle.

********** on pitkä kokemus pelastuslaitoksella eri tehtävistä. Hakija toimii tällä hetkellä Keski-Suomen pelastuslaitoksen komentotoimiston päällikkönä. Hänen on kokemusta myös toimimisesta pelastusopiston opettajana, sekä erilaisista pelastustoimeen liittyvistä projektitehtävistä. Hänellä on laaja-alainen koulutus. Pelastustoimen päällystökoulutuksen lisäksi hänellä on yliopistotutkinto kunta- ja aluejohtamisesta sekä ammatillisen opettajan tutkinto. Hän on suorasanainen, helposti lähestyttävä ja analyyttinen keskustelija. Hänellä on selkeä näkemys pelastustoimen palvelutuotannon johtamisesta ja siihen liittyvistä hallinnollisista kokonaisuuksista. Hän osaa kriittisesti ja analyyttisesti arvioida palvelutuotannon toimivuutta ja nykytilaa. Hänellä on laaja-alainen pelastustoimen osaaminen ja kokemus. Edellä mainittuja osaamisia voidaan pitää myös hänen vahvuutenaan. Vahvasta osaamisesta huolimatta hakijan näkemyksellisyys palvelutuotannon johtamisesta ja kehittämistarpeista sekä hänen kokemuksensa suuren pelastuslaitoksen laaja-alaisesta resurssisuunnittelusta sekä pelastuksen että ensihoidon henkilöstön osalta ei yllä virkaan valittavien henkilöiden tasolle.

********** on laaja-alainen työkokemus pelastustoimen operatiivisella ja riskienhallinnan osa-alueilta. Hakija toimii tällä hetkellä apulaispalopäällikön tehtävässä, asiantuntijatiimin lähiesihenkilönä. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. aluepalomestarina, palomestarina sekä projektipäällikkönä. Hakija on ihmisläheinen, avoin ja analyyttinen keskustelija. Hänellä on selkeä näkemys palvelutuotannon nykytilasta ja hänellä on näkemyksellisyyttä sen kehittämiseen. Hän osaa kriittisesti arvioida toimintojen tuloksellisuutta ja toimivuutta. Hänen vahvuutenaan voidaan pitää laaja-alaista pelastustoiminnan kokemusta ja toiminta-alueen tuntemusta. Hänen erityinen osaamisalueensa on meritoiminta sekä merellä tapahtuvat ympäristöonnettomuudet. Hän on myös erittäin kokenut kansainvälisen pelastustoiminnan osaaja ja hänellä on laaja-alainen sekä monipuolinen koulutus näihin tehtäviin. Vahvasta osaamisesta ja toiminta-alueen tuntemuksesta huolimatta hänen osaamisensa ja kokemuksensa tämän hetken palvelutuotannon hallinnollisesta johtamisesta ja laaja-alaisesta resurssisuunnittelusta, ei yltänyt virkaan valittavien henkilöiden tasolle.

Loppupäätelmä

Työkokemuksen, koulutuksen ja osaamisen perusteella kaikki haastatellut hakijat arvioitiin sopiviksi haettavana olleeseen tehtävään. Haastatteluihin ja ansiovertailuun perustuvan kokonaisarvion perusteella hakijoista haettiin kokonaisuutta, jossa valituilla henkilöillä on tarvittava osaaminen palvelutuotannon johtamisesta, laaja-alaisesta resurssisuunnittelusta sekä hakijoita keskenään täydentäviä muita vahvuusalueita. Virkavalinnassa huomioitiin tavoite muodostaa valittavista hakijoista mahdollisimman osaava ja kykenevä ryhmä, joka pystyy vastaamaan pelastuslaitoksen operatiivisen palvelutuotannon johtamisesta toinen toistaan tukien.

Haastatteluiden ja ansiovertailuiden perusteella virkaan valittavaksi esitetyt hakijat ovat kokonaisuutena arvioiden soveltuvimmat haettavana oleviin virkoihin ja heillä arvioidaan olevan parhaat mahdollisuudet onnistua tehtävässään.

Tiedoksianto

Päätös muutoksenhakuohjeineen tiedoksi Helbitin kautta.

Detta beslut publicerades 26.08.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Marko Rostedt, operatiivisten palveluiden yksikön päällikkö, puhelin: 0406153012

marko.rostedt@hel.fi

Beslutsfattare

Vesa Halonen
pelastusjohtaja

Bilagor

1. Ansiovertailu palopäällikkö
Bilagan publiceras inte på internet.
2. Palopäällikkö hakijayhteenveto
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.