Rahoituksen myöntäminen työterveyden laatukilpailutuksen toteuttamiseen vuonna 2023

HEL 2022-014176
Ärendet har nyare handläggningar
§ 229

Rahoituksen myöntäminen työterveyden laatukilpailutuksen toteuttamiseen vuonna 2023

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö myöntää kaupunginkanslian, henkilöstöosaston käytettäväksi yhteensä 100 000 euroa työterveyden laatukilpailutuksen toteutusvaiheeseen vuonna 2023 talousarvion kohdalta 1 30 01 Kaupunginhallituksen käyttövarat, projekti 104020105805 Tyhe-laatukilpailutus.

Päätöksen perustelut

Kaupunginvaltuusto hyväksyi 8.12.2021 Helsingin kaupungin talousarvion vuodeksi 2022 ja taloussuunnitelman vuosille 2022-2024, § 385. Talousarviossa todetaan, että työterveyspalveluista tullaan järjestämään laatukilpailutus, jolla parannetaan työterveyspalveluiden saatavuutta (s. 60).

Kaupunginhallitus on 11.2.2008, § 170, hyväksynyt kaupungin oman toiminnan kilpailuttamisen periaatteet, joiden mukaan kaupunki hankkii tukitoimintoja ulkopuolisilta organisaatioilta silloin, kun se on kaupungin kokonaistaloudellisuuden kannalta edullista.

Kilpailutuksen valmisteluvaihe on toteutettu vuoden 2022 aikana. Valmistelun pohjalta kaupunginvaltuusto on 1.6.2022, § 143, päättänyt saattaa kaupungin työterveyspalvelut kilpailutuksen piiriin. Kansliapäällikön päätöksellä 8.2.2022, § 33, on asetettu ohjausryhmä laatukilpailutuksen valmistelun ja toteutuksen seurantaa ja ohjaamista varten.

Työterveyshuolto kuuluu asiana henkilöstöosaston toimialaan. Henkilöstöosasto vastaa kilpailutuksen toteuttamisesta. Nyt haettavalla 100 000 eurolla katetaan kilpailutuksen toteuttamiseen tarvittavat asiantuntijapalveluostot.

Helsingin kaupungin hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 19 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää talousarviossa kaupunginhallituksen käyttöön annetun määrärahan käytöstä 500 000 euroon asti.

Detta beslut publicerades 09.12.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Nina Gros, henkilöstöjohtaja, puhelin: 09 310 37965

nina.gros@hel.fi

Sanna-Mari Myllynen, yksikön päällikkö, puhelin: 0504876989

sanna-mari.myllynen@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja