Lisämäärärahan myöntäminen seudulliselle Maankäytön, asumisen ja liikenteen yhteistyölle vuonna 2022, keskushallinto, kaupunginkanslia
Lisämäärärahan myöntäminen seudulliselle MAL-yhteistyölle vuonna 2022
Päätös
Kansliapäällikkö päätti myöntää kaupunginkanslian käytettäväksi enintään 15 000 euron suuruisen lisämäärärahan seudulliselle
ja muulle kuntayhteistyölle vuodelle 2022 talousarvion kohdalta
1 30 01 Kaupunginhallituksen käyttövarat, projekti 1040201008 koskien Helsingin seudun MAL-yhteistyöstä aiheutuvia kustannuksia, projektinumero 104020100801.
Päätöksen perustelut
Seudulliseen yhteistyöhön varattuja määrärahoja kohdennetaan MAL (maankäyttö, asuminen, liikenne) – yhteistyöhön ja MAL 2023 -suunnitelmatyöhön ja sen toimeenpanoon ja viestintään. Helsingin seudun kuntien ja valtion välisessä MAL-sopimuksessa 2020–2031 sovittiin, että kunnat ja HSL yhdessä valtion viranomaisten kanssa päivittävät MAL-suunnitelman sopimuskautta 2024–2035 varten.
Määrärahaa tähän tarkoitukseen on aikaisemmalla päätöksellä (HEL 2022-002118 ) varattu 166 000 euroa, joten yhteensä tarkoitukseen on varattu 181 000 euroa vuodelle 2022. Kustannuksia jaetaan Helsingin seudun kuntien kesken ja Helsingin kaupunki laskuttaa muita kuntia toteutuneiden kulujen mukaan väestömäärän suhteessa. Helsingin osuus kustannuksista on 55 prosenttia. Lisämäärärahan tarve johtuu määrärahalla palkatun MAL-asiantuntijan tehtävässä tapahtuneista henkilöstömuutoksista, jotka eivät olleet tiedossa aikaisemman määrärahapäätöksen yhteydessä.
Detta beslut publicerades 12.12.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Hanna Dhalmann, asunto-ohjelmapäällikkö, puhelin: 09 31015098